  • 1. Data: 2002-06-02 10:04:28
    Temat: Faktura dla firmy z USA
    Od: "John Doe" <J...@d...com>

    Witam!

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza i jestem VATowcem...
    i mam maly problem.

    Robilem "program" dla jednej firmy z USA.
    Jak powinna wygladac faktura dla nich (zapewne po angielsku?), co z VAT'em?
    Podatek dochodowy chcialbym zaplacic w Polsce.

    I tak przy okazji..czy pieniadze musze obowiazkowo dostac przelewem na konto
    firmowe?

    Ktos moze moglby podzielic sie swoim doswiadczeniem w tym temacie?
    Bylbym bardzo wdzieczny
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-06-02 13:56:28
    Temat: Re: Faktura dla firmy z USA
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza i jestem VATowcem...
    > i mam maly problem.
    >
    > Robilem "program" dla jednej firmy z USA.
    > Jak powinna wygladac faktura dla nich (zapewne po angielsku?),

    Zapewne łatwiej im będzie zrozumieć. Polecam jednak wersję
    dwujęzyczną.

    co z VAT'em?

    Jak to co? Naliczyć i odprowadzić.

    > Podatek dochodowy chcialbym zaplacic w Polsce.

    Skoro tu masz DG, to raczej nie będzie z tym problemu.

    > I tak przy okazji..czy pieniadze musze obowiazkowo dostac przelewem
    na konto
    > firmowe?

    Nie.

    CEZ

  • 3. Data: 2002-06-02 17:08:25
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > Jak powinna wygladac faktura dla nich (zapewne po angielsku?), co z VAT'em?

    wystawiasz fakture na 'udzielenie licencji na ...' lub 'przeniesienie
    praw autorskich do oprogramowania ...' i to jest wtedy eksport uslug
    => stawka vat 0%,
    pamietaj, ze musisz miec z nimi podpisana umowe (udzielenie lic. lub
    przeniesienie pa.), us lubi to sprawdzac, wiec zeby oszczedzic sobie
    chodzenia w ta i z powrotem, mozesz razem z vat-7, w ktorym wpisana
    jest ta sprzedaz, zlozyc ksero faktury i tej umowy
    (obowiazek podatkowy w eksporcie uslug powstaje w momencie
    otrzymania zaplaty)

    > Podatek dochodowy chcialbym zaplacic w Polsce.

    przeliczasz wartosc faktury po srednim kursie nbp w dniu wystawienia
    i normalnie wpisujesz do kpir

    > I tak przy okazji..czy pieniadze musze obowiazkowo dostac przelewem na konto
    > firmowe?

    ustawa z dnia 19-11-1999 r. - Prawo działalności gospodarczej
    Art. 13. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji
    jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub
    zobowiązań przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000
    EURO, gdy suma wartości tych należności i zobowiązań powstałych w
    miesiącu poprzednim przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych na
    złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonywane są operacje finansowe,

  • 4. Data: 2002-06-02 18:36:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ustawa z dnia 19-11-1999 r. - Prawo działalności gospodarczej
    > Art. 13. 1.

    Skoro już byłem taki nieprecyzyjny
    w pierwszej odpowiedzi :-) (VAT)
    dodam, że te limity z ustawy
    nie dotyczą obrotu z kontrahentem zagranicznym.
    Do 20000 euro masz możliwość gotówkowego rozliczenia.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-06-02 20:37:06
    Od: "John Doe" <J...@d...com>

    dzieki bardzo za pomoc
    Tomek

  • 6. Data: 2002-06-03 09:50:42
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > dodam, że te limity z ustawy
    > nie dotyczą obrotu z kontrahentem zagranicznym.
    > Do 20000 euro masz możliwość gotówkowego rozliczenia.

    moglbys wskazac podstawe?

  • 7. Data: 2002-06-03 10:03:17
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl.no.spam> napisał w wiadomości

    > moglbys wskazac podstawe?

    AFAIR to ustawa "Prawo dewizowe".

    Karol

  • 8. Data: 2002-06-03 10:43:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > AFAIR to ustawa "Prawo dewizowe".

    No tak trochę :-)
    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 8 stycznia 1999 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów
    ustawy - Prawo dewizowe (Dz. U. Nr 1, poz. 2).

    CEZ

  • 9. Data: 2002-06-03 10:46:19
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > No tak trochę :-)
    > Rozporządzenie Ministra Finansów
    > z dnia 8 stycznia 1999 r. w sprawie
    > wykonania niektórych przepisów
    > ustawy - Prawo dewizowe (Dz. U. Nr 1, poz. 2).

    Bylem blisko :-)

    Karol

  • 10. Data: 2002-06-03 10:46:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Rozporządzenie Ministra Finansów
    > z dnia 8 stycznia 1999 r. w sprawie
    > wykonania niektórych przepisów
    > ustawy - Prawo dewizowe (Dz. U. Nr 1, poz. 2).

    Tak dla jasności dodam, że od 5000 euro i tak trzeba
    rejestrować wywóz/przywóz.

    CEZ