  • 1. Data: 2002-06-02 09:12:17
    Temat: podatek od spadku
    Od: "Adam P." <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam!
    Proszę o uświadomienie mnie w takiej kwestii:
    W spadku po zmarlym krewnym zostało mieszkanie do którego prawo ma 3
    spadkobiorców. Osoby te chcą od razu darować mi to mieszkanie ( ja nie jestem
    spadkobiorca ). Pytanie moje jest następujące:
    - Czy te osoby zapłacą podatek za spadek ( kazdy z nich ma prawo do 1/3
    mieszkania) i w jakiej wysokości ?
    - W jakiej wysokosci ja zaplace podatek za tą darowizne ?

    pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2002-06-03 11:58:32
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Adam P. <a...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adcnhh$4dn$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    > mieszkania) i w jakiej wysokości ?
    > - W jakiej wysokosci ja zaplace podatek za tą darowizne ?

    Ach, te spadki :)
    To niestety nie jest takie proste. Czy jest przeprowadzone postępowanie
    spadkowe? Musisz w Sądzie przeprowadzić postępowanie spadkowe jeżeli tego
    nie zrobiłeś. Krewni nie mogą Ci dać czegoś jeżeli tego jeszcze nie nabyli
    (na drodze spadku). Po uprawomocnieniu się wyroku składasz go wraz z
    odpowiednimi drukami do US. Twoi krewni dokonują darowizny na Ciebie. Trzeba
    zapłacić podatek od spadku i darowizny.
    Ile to zalezy od wartości mieszkania, a ta z kolei jest określana w
    zalezności czy mieszkanie jest spółdzielcze, własnościowe, hipoteczne itp.
    Zależy tez od tego do jakiej grupy pokrewieństwa zaliczani sa krewni. Np.
    inaczej brat-siostra, inaczej wujek.
    Ogólnie możesz założyć, że wszystko wyniesie kilka tysięcy złotych. Np. dla
    mieszkania spółdzielczego w Krakowie o pow. 65m2 wyszło ponad 5000 zł.

    pozdrawiam
    WS

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2002-06-23 12:40:39