  • 1. Data: 2002-06-01 22:08:56
    Temat: 10 pytan do Grupowiczow
    Od: "green" <f...@i...pl>

    Dzień Dobry,
    Mam już wpis DG, ale również mam kilka wątpliwości z tym związanych, które
    mam nadzieję szybko dzięki tej grupie rozwieję.
    Dane:
    1. Jestem na ryczałcie.
    2. Pracuję jescze na stałą umowę o pracę w innej firmie (nie prowadzę
    żadnych usług dla tej firmy).

    Pytania:
    1. Na jakiej podstawie mam wykazywać przychód, który będzie opodatkowany
    (rachunki ? - a jeżeli klient ich nie chce? to co mam wystawić?; wpisac do
    karty przychodów sumę sprzedaży nie mając podkładki w rachunkach ?) ????????
    2. Czy podatek naliczany jest od przychodu czy od Zysku? (Wiem banalne
    pytanie, ale chcę się upewnić na 100)
    3. Jak wtedy wygląda sytuacja podatków w mojej sytuacji? (mam jeszcze
    przychód z firmy) tzn. chodzi mi czy w PIT za cały rok przychód sumuje się
    tzn. praca w firmie + DG.
    4. Czy musze powiadomic ZUS, że otworzyłem DG skoro i tak firma płaci co
    miesiąc za mnie składkę?
    5. Jakie formularze musze wypełnić dla US.
    6. Czy ryczałtowcy rozliczają się z US co miesiąc?
    7. Co w sytuacji gdy nie mam przychodu za dany miesiąc?
    8. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to odprowadzam za nią zaliczkę na
    podatek dochodowy?
    9. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to czy musze powiadomic o tym ZUS?
    10. gdzie mogę znaleźć info na temat wyliczeń podatkowych od osób fiz.
    wyliczeń zaliczek podatkowych itp.

    Za pomoc z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2002-06-02 08:26:55
    Temat: Re: 10 pytan do Grupowiczow
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    green wrote:

> [...]
    > karty przychodów sumę sprzedaży nie mając podkładki w rachunkach ?) ????????

    Oczywiście, i według odpowiednich stawek zrycz. podatku doch. Bezrachunkową
    sprzedaż ewidencjonujesz ręcznie aż do momentu ożenienia się z Kasią Fiskalną ;(

    > 2. Czy podatek naliczany jest od przychodu czy od Zysku? (Wiem banalne
    > pytanie, ale chcę się upewnić na 100)

    He he ;) Nie ma tak dobrze - od przychodu (obrotu/wartości sprzedaży netto
    jeśliś VATowiec)

    > 3. Jak wtedy wygląda sytuacja podatków w mojej sytuacji? (mam jeszcze
    > przychód z firmy) tzn. chodzi mi czy w PIT za cały rok przychód sumuje się
    > tzn. praca w firmie + DG.

    Zryczałtowany PD osobno (PIT 28)

    > 4. Czy musze powiadomic ZUS, że otworzyłem DG skoro i tak firma płaci co
    > miesiąc za mnie składkę?

    Oczywiście, bo muszą cię zwolnić z obowiązku opłacenia składek na ubezp. społ. i
    zapisać sobie w kajeciku, że taki a taki będzie bulił składki na chorą kasę.

    > 5. Jakie formularze musze wypełnić dla US.

    Na pewno musisz ich pisemnie poinformować, że korzystasz z prawa do
    opodatkowania w formie zrycz. PD i zakładasz książkę przychodów. Forma może być
    różna, najlepiej się pofatyguj do swojego i poproś o to co lubią. Przy okazji
    wypełnisz kwity na VAT.

    > 6. Czy ryczałtowcy rozliczają się z US co miesiąc?

    Co miesiąc płacą podatek (jak maja przychody), bez dodatkowych sankcji w postaci
    pitów

    > 7. Co w sytuacji gdy nie mam przychodu za dany miesiąc?

    Ucieszyć się / Zmartwić w zależności od ogólnej sytuacji firmy.

    > 8. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to odprowadzam za nią zaliczkę na
    > podatek dochodowy?

    Oczywiście.

    > 9. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to czy musze powiadomic o tym ZUS?

    Na jaki czas umowa zlecenie???

    www.podatki.pl, www.vat.pl, podatki.onet.pl. mnóstwo tego ;)

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =