    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura dla żony?
    Date: Fri, 17 Feb 2006 11:23:31 +0000 (UTC)

    <R...@x...pl> napisal(a):
    > Mam w profilu działalności tworzenie stron WWW.
    > Moja żona potrzebuje właśnie taką stronę i potrzebuje na to fakturę. Jasne
    > jest, że przyszła z tym do mnie.
    >
    > Czy mogę jej normalnie, jak każdemu innemu klientowi, wystawić fakturę? Czy
    > powinienem zwrócić na coś uwagę? (na przykład, żeby cena nie odbiegała od
    > "rynkowej")

    No niestety. Przy czym określenie tej ceny będzie bardzo trudne ze
    względu na charakter świadczenia. Urzędnik powie, że on w papierach
    często widuje faktury za tworzenie WWW za kilkanaście tysięcy i że to taka
    kwota jest rynkowa. I trudno mu będzie odmówić racji, bo renomowane firmy
    za tyle robią rozbudowane serwisy. Tyle że Ty jej zrobiłeś "stronę
    wizytówkę" za 100 zł. Oczywiście da się udowodnić, że ta strona nie
    była tyle warta, ale ja bym się nie pakował w takie kłopoty.
    Zrób jej tę stronę prywatnie. :)

    Jeśli faktura jest potrzebna np. do jakiejś dotacji, to musi jej tę
    stronę zrobić jakiś podmiot niepowiązany. Oczywiście możesz być wtedy
    podwykonawcą tej firmy...
    --
    Samotnik