    From: "Michał" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura korygująca do WDT
    Date: Tue, 8 Mar 2005 09:45:02 +0100

    > Klient ze Szwecji kupił ode mnie w grudniu sprzęt, ale teraz, w marcu
    > kilka szt. zwrócił (umówiliśmy się, że zwróci to, czego nie sprzeda
    > klientom). W grudniu była faktura na całość, teraz muszę wystawić
    > korektę na te kilka szt.

    Czy klient już zapłacił za całość towaru? Jeżeli tak to nie musiałeś
    wystawiać faktury korygującej zrobiłby tak jak ty dostawe do ciebie z
    powrotem z nową fakturą i potwierdziłbyś mu odbiór na liście przewozowym,
    specyfikacji.

    > Czy muszę mieć jakiekolwiek potwierdzenie odebrania faktury korygującej
    > przez kontrahenta? Wg RMF dot. faktur - nie muszę, ale czy nie potrzebuję
    > tego np. do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym?

    Potwierdzenia odebrania faktury korygującej nie musisz mieć.

    > Czy muszę mieć jakiekolwiek inne dokumenty do tej faktury (np. list
    > przewozowy od paczki ze zwrotem), czy też mogę sobie ją wystawić 'ot tak'?

    Powienieneś mieć list przewozowy lub specyfikację wystawione przez
    kontrahenta na ten zwrot.