    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura korygująca do WDT
    Date: Tue, 8 Mar 2005 09:07:32 +0000 (UTC)

    "Michał" <m...@i...pl> wrote:
    > Czy klient już zapłacił za całość towaru? Jeżeli tak to nie musiałeś
    > wystawiać faktury korygującej zrobiłby tak jak ty dostawe do ciebie z
    > powrotem z nową fakturą i potwierdziłbyś mu odbiór na liście przewozowym,
    > specyfikacji.

    Szczerze mówiąc nie pamiętam, czy zapłacił. Owszem, możemy zrobić tak, że on
    mi odsprzeda mój własny sprzęt, ale chyba odpowiedniejsza w takim przypadku
    jest korekta, nie?

    W Polsce np. niektóre firmy miały problemy w przypadku zwrotów sprzętu (że
    nie mają w przedmiocie działalności handlu sprzętem elektronicznym, itd.) -
    wymagali korekty.

    > Powienieneś mieć list przewozowy lub specyfikację wystawione przez
    > kontrahenta na ten zwrot.

    Masz jakiś odnośnik do konkretnego przepisu w tej sprawie? Ja widzę tylko
    wymóg posiadania takich dokumentów przy WDT, a to przecież nie jest WDT, tylko
    zwrot.

    A specyfikacja wystawiona przez kontrahenta jak ma wyglądać? Bo klient
    dołączył do przesyłki wydrukowanego maila, w którym podkreślił na kolorowo
    zdanie, że 'zwracamy 2 szt.'. Oczywiście bez podpisów, pieczątek, odcisków
    palców i kropel krwi.

    P.