  • 1. Data: 2006-10-14 19:32:23
    Temat: Faktura na dzieło sztuki
    Od: <a...@o...pl>

    Witam

    kupilem jako firma na rachunek obraz akwarelowy.
    Teraz tez jako firma chce go odsprzedac na fakture VAT - czy moge wystawic
    zwykla fakture VAT doliczajac do ceny netto 22% VATu, czy _musze_ wystawic
    fakture VAT marza?

    Z gory dzieki za odpowiedzi, czytam o tym w sieci i ustawie o VAT i coraz
    bardziej wlosy wyrywam....

    --
    TK

  • 2. Data: 2006-10-15 07:58:35
    Temat: Re: Faktura na dzieło sztuki
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakture VAT marza?
    >
    > Z gory dzieki za odpowiedzi, czytam o tym w sieci i ustawie o VAT i coraz

    traktujesz opodatkowanie marży jako coś bardzo złego, a przemyśl to sobie.
    Kupujesz obraz za 1000, ustalasz cenę na 1500 brutto.
    a) jeśli wystawisz zwykłą fakturę, to masz w 1500 zet brutto vatu na kwotę
    270,49 zł, a przychód netto 1229,51
    b) przy opodatkowaniu marży wystawisz fakturę vat marża z kwotą 1500 do
    zapłaty. Nabywca nie odliczy vatu z tej faktury, bo tam go nie ma, ale Ty
    dla celów podatku VAT masz obrót brutto w kwocie 1500-1000=500 zł brutto.
    Czyli vatu w tym jest 90,16 zł, a obrót netto 409,84 zł.

    Wg mnie nie masz obowiązku stosować opodatkowanie marży, możesz owatować
    całą sprzedaż

    Magdi

  • 3. Data: 2006-10-15 14:51:21
    Od: <a...@o...pl>

> [...]
    > Czyli vatu w tym jest 90,16 zł, a obrót netto 409,84 zł.
    >
    > Wg mnie nie masz obowiązku stosować opodatkowanie marży, możesz owatować

    Wielkie dzieki
    moja niechęć wynika z zamieszania, które taka faktura powoduje - mój program
    księgowy niezbyt je obsługuje, nie wiem czy nie trzeba jej wpisywać gdzieś w
    inne miejsce w deklaracjach, a dodatkowo obawiam się, że kontrahent będzie
    mi narzekał, że dostał taką dziwną fakturę (i to jest najważniejszy powód
    mojego rwania włosów)
    Kwota nie jest duża, więc stąd nie warto walczyć o VAT.

    Jeszcze raz dziękuję za odpowidź

    Pozdrowienia
    TK
    www.akwarele.com
    www.monosoft.pl

  • 4. Data: 2006-10-16 12:55:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Oct 2006, Magdi wrote:

> [...]

    wKF: ja np. nie wiem jaka ma być stawka na obraz :)

    > Wg mnie nie masz obowiązku stosować opodatkowanie marży, możesz owatować
    > całą sprzedaż

    IMVHO wychodzi niezgodnie z ustawą :] ale... nie ma jak się przyczepić.
    Niezgodnie, bo tekst "podatnik może" znajduję tylko w art. 120.14.
    Nie ma się jak przyczepić, bo VAT nie jest zaniżony a jeśli VAT został
    wykazany na f-rze, ujęty w ewidencji i zapłacony to odliczenia też nie
    ma jak się czepiać.
    Widzi ktoś przeciwwskazania?

    Natomiast mnie intryguje jaki był status owego obrazu - mianowicie
    jako co został zaksięgowany :) RR?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-10-16 14:37:41
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > wKF: ja np. nie wiem jaka ma być stawka na obraz :)

    > IMVHO wychodzi niezgodnie z ustawą :] ale... nie ma jak się przyczepić.
    > Niezgodnie, bo tekst "podatnik może" znajduję tylko w art. 120.14.

    a gdzie jeszcze miałby się znależć?;-) to przez ciekawość

    > Natomiast mnie intryguje jaki był status owego obrazu - mianowicie
    > jako co został zaksięgowany :) RR?

    czyli problem pojawia sie, jako co został zakupiony ten obrazek:

    - jeżeli jako ST, to poniżej pół roku nie może być sprzedany inaczej
    jako opodatkowany, pózniej może być jako zwolniony, o ile nie było VAT
    (zresztą zakładamy, że tego VAT nikt nie płacił, bo nie byłoby o czym
    dyskutować)
    -jako marża może byc sprzedany tylko pod warunkiem, że:
    1. był zakupiony jako nie ST, i VAT nie był naliczany
    2. jest dziełem sztuki, to chyba zawiadomienie należało złożyć
    odpowiednio wcześniej?
    - jakie jeszcze problemy?

  • 6. Data: 2006-10-16 17:26:07
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610161449460.3660@athlon64...

    > Natomiast mnie intryguje jaki był status owego obrazu -
    > mianowicie
    > jako co został zaksięgowany :) RR?

    Ja dla przykładu mam jeden obraz i jedna wazę w ewidencji
    wyposażenia... Firma w zasadzie informatyczna. Czy to wielkie
    przegięcie ? :-)

    marekz

  • 7. Data: 2006-10-17 09:23:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, gonia wrote:

    > a gdzie jeszcze miałby się znależć?;-) to przez ciekawość

    Mea culpa - nie doczytałem. Rzuciwszy tylko okiem jakoś tak
    mi się wydawało że 120.10 (na który powołuje się .14) zawęża
    listę przypadków 120.4 i 120.5 - i to prawda, tylko przeoczyłem
    że zawęża *obowiązywanie* .4 i .5 w ogóle.
    No to racja - bezwzględnie "podatnik może" :) (o ile może),
    thx. za obudzenie.

    > czyli problem pojawia sie, jako co został zakupiony ten obrazek:
    >
    > - jeżeli jako ST, to poniżej pół roku

    Na przykład.

    > 2. jest dziełem sztuki, to chyba zawiadomienie należało złożyć odpowiednio
    > wcześniej?

    Hm... ale konieczność zawiadomienia jest wskazana chyba tylko przy
    120.11 (w interesującym nas zakresie), czyli pozostałe przypadki
    (nie import, nie opodatkowane stawką obniżoną, nie nabyte od
    autora lub spadkobiercy co rownież upoważniałoby do stawki
    obniżonej) podpadające "tylko" pod 120.10 takiego obowiązku
    chyba nie nakładają.

    > - jakie jeszcze problemy?

    A nie wiem - primo pytam z ciekawości :), a secundo aby ew. było
    wiadomo którym elementom się przyjrzeć - bo próba rozwikłania
    naraz wszystkich "o których mowa w art" "zgodnie z art" oraz
    "w powiązaniu z art" jest z góry skazana na niepowodzenie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-17 09:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, MarekZ wrote:

    > Ja dla przykładu mam jeden obraz i jedna wazę w ewidencji
    > wyposażenia... Firma w zasadzie informatyczna. Czy to wielkie
    > przegięcie ? :-)

    A nie wiem :)
    Raczej pytałem czy taki nabytek został zaksięgowany:
    - jako koszt ogólny
    - jako koszt limitowany (RR)
    - niezaksięgowany jako koszt (co wcale nie musi być rozbieżne
    z istnieniem wpisu do EW na przykład)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-17 11:04:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]

    > autora lub spadkobiercy co rownież upoważniałoby do stawki
    > obniżonej) podpadające "tylko" pod 120.10 takiego obowiązku

    A dziekuję, przynajmniej przeczytałam dokładnie, bo wcześniej jakoś
    tylko dzieła sztuki mi się jawiły przed oczyma. Czyli tym przypadku nie
    ma obowiązku żadnych informacji wcześniej, a jedynie z ustawą sprawdzić
    korzystniejszą wersję sprzedaży;)

> [...]
    > naraz wszystkich "o których mowa w art" "zgodnie z art" oraz
    > "w powiązaniu z art" jest z góry skazana na niepowodzenie :)

    ja właśnie nei widzę, stąd moje pytanie;-)))

    ponoć kto pyta nie błądzi, ale dzisiaj usłyszałam, że kto pyta za często
    staje sę nudny;-)