    From: artur <a...@o...fuw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura/refaktura za tlumaczenie
    Date: Fri, 02 Nov 2007 04:07:51 -0700

    > Nie mo e? Dlaczego?

    Nie moze bo nie ma licencji. Nie moze powiedziec, ze jest to jego
    tlumaczenie, przez niego wykonane. W tym znaczeniu 'nie moze
    oferowac'. A co za tym idzie: nie moze oferowac -> nie moze na tym
    zarobic. Stad mi wpadla ta refaktura do glowy jako rozwiazanie.

    > Jaki przepis zabrania obrotu ju gotowym t umaczenien, oczywi cie
    > z zachowaniem praw które samemu sie naby o (czyli by mo e tylko
    > "egzemplarzem"), naruszaj c zasad ustawow z art.51.3 ustawy
    > Prawo Autorskie??
    >
    > Naprawd nie mo na oferowa CZYICH t umacze przysi g ych? :O

    Jezeli tlumacz ma caly czas 'prawa autorskie' do swojego dziela a X
    tylko to dzielo 'rozprowadza', to wszystko wydaje sie byc OK.
    Ale: czy tlumacz przysiegly moze przeniesc prawa autorskie do
    tlumaczenia na X i czy wowczas nadal bedzie to uchodzic za
    'tlumaczenie przysiegle' ? Czy osoba nie majaca licencji tlumacza
    przysieglego moze posiadac prawa autorskie do takiego tlumaczenia ?
    Moze czegos tu nie rozumiem, moze nie znam dobrze prawa, ale na
    pierwszy rzut oka widze tu sprzecznosc.