  • Data: 2005-01-12 11:14:43
    Temat: Re: Faktura w PDF
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W którą stronę "bezprzedmiotowym" i dlaczego ??

    Ponieważ art.20 ust.2 pkt.2 UoR wymienia wyraźnie jako "dowód źródłowy"
    niepodlegający konieczności wydrukowania o ile zapisany na nośniku danych
    "dokument zewnętrzny własny - wydany w orginale kontrahentom" (czytaj:
    faktura,wz,nota itp.) a w dalszej części tegoż artykułu znosi obowiązek
    podpisu lub nanoszenia innych danych o ile stosowany system zapewnia.....

    > Różnica PK/KPiR w zakresie prowadzenia dokumentacji - czyli
    > księgi i ewidencji - nie wzbudza wątpliwości (KPiR MUSI być drukowana
    > jeśli jest prowadzona w formie elektronicznej, księgi PK mogą nie
    > być - ale za to wymogi dla oprogramowania takiego PK są znacznie
    > ostrzejsze, do KPiR wystarczy "instrukcja" !).

    Tu rzeczywiście istnieje przymus wydruku ewidencji - choć stanowisko
    ministra jest dla mnie dziwne, niestety obowiązuje.
    Jednakże w kwestii dokumentów źródłowych przy KPiR to rzeczywiście powstaje
    sytuacja paradoksalna, którą opisujesz:

    > Do dokumentów... obowiązku "wydrukowania" (na KPiR) nie przyuważyłem :)
    > Owszem, zeznaję że drukuję. Z kopią - i to PODPISANĄ.
    > Ale głównie w myśl zasady "na tym samym papierze co faktura może być
    > jeszcze N innych dokumentów takich jak gwarancja, dowód wydania
    > czy akceptacja płatności"... po prostu wygodniej :|

    Pomijając sprawę ochrony interesu własnego w stosunkach cywilno-prawnych jak
    wyżej.
    To faktycznie rozporządzenie o KPiR dotyczy prowadzonych ewidencji, a nie
    dokumentów źródłowych, co wyraźnie jest stwierdzone w kilku miejscach, gdy
    minister oddala definiowanie pojęć zawartych w rozporządzeniu do innych
    przepisów (cassus dowodu wewnętrznego).
    Czy zatem można mówić, że w kwestii dowodów źródłowych przy KPiR mamy wolną
    amerykankę?
    Tu możemy dyskutować, bo na podstawie "innych przepisów" taka możliwość nie
    wynika wprost i niestety niezbędna jest regulacja ministra, której to nie
    dokonał.