    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura w PDF
    Date: Wed, 12 Jan 2005 19:21:41 +0100
    <crtjbf$l7p$1@atlantis.news.tpi.pl> <cruek4$522$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501110122580.184@athlon>
    <cs0107$3h8$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs03fk$agv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs07uu$c2n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs09l0$fab$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs0l8m$l75$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs14c8$8ud$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cs2nom$i74$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501121005570.712@athlon>
    <cs30rh$asi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501121243340.904@athlon>
    <cs3gqq$9hu$2@nemesis.news.tpi.pl> <cs3l0e$gp3$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Przeczytałem i niestety nic nowego się dowiedziałem.

    Oczywiście znając praktykę a także czytając powyższy artykuł "między
    wierszami" urzędnicy mf prawdopodobnie szykują nowego potworka
    legislacyjnego, bo tak należy czytać zapowiedzi "zapewnienia prawidłowości
    naliczenia podatku vat"
    Skończy się na pomyśle obowiązkowego zakupu certyfikatu oraz systemu
    kodowania od jedynej firmy uznanej przez mf za godną zaufania (czytaj: kto
    dał więcej) albo instalowania - też za odpowiednią opłatą - czegoś na wzór
    pamięci fiskalnej w naszych kompach - oczywiście bez żadnej gwarancji
    sprawności działania i niekontrolowanych transmisji danych bez naszej wiedzy
    (patrz program płatnik zus)
    oczywiście szanowny pan, jako autoryzowany użytkownik serwisu skarbowego
    stoi po drugiej stronie barykady i zapewne będzie pan bronił prawa urzędów
    do superkontroli tych niesfornych podatników, lecz z mojego punktu widzenia
    nadmiar kontroli państwa i regulacji urzedowych pod pretekstem zwalczania
    oszustw podatkowych wiedzie prosto do deficytu budżetowego
    Powyższy związek przyczynowo-skutkowy można udowodnić w prosty sposób:
    pytaniem
    1. jak się wam żyje bez rachunków uproszczonych?
    2. jak się wam żyje bez podpisów na fakturach?
    3. i komu to było potrzebne przez tyle lat?
    4. i jak ta unia euro dawała sobie radę przez te lata bez takiego aparatu
    kontroli?
    5. i jak naprzykład amerykański urząd podatkowy daje sobie radę z
    obywatelami, którzy żyją bez NIP, PESEL, REGON, dowodów osobistych i adresów
    zameldowania?
    6. i jak powyższy amerykański urząd podatkowy daje sobie radę ze ściganiem
    przestępców podatkowych zatrudniając tyle samo pracowników co urzędy
    polskie?