    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura w PDF
    Date: Thu, 13 Jan 2005 00:25:03 +0100
    <crtjbf$l7p$1@atlantis.news.tpi.pl> <cruek4$522$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501110122580.184@athlon>
    <cs0107$3h8$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs03fk$agv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs07uu$c2n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs09l0$fab$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs0l8m$l75$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs14c8$8ud$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cs2nom$i74$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501121005570.712@athlon>
    <cs30rh$asi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501121243340.904@athlon>
    <cs3gqq$9hu$2@nemesis.news.tpi.pl> <cs3l0e$gp3$1@atlantis.news.tpi.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Tomek wrote:

    >+ sorry że się wtrącam, ale natknąłem się na artykulik traktujący o
    >+ dokumentach elektronicznych.
    >+ może trochę ostudzi Wasze emocje ;-)

    A spokojnie, to samo rano czytałem w RP :)
    Pic jest taki że omawia rzeczy *przyszłe* :)
    A na dziś stan jest taki:
    - rozporządzenia ds. "faktur w formie elektronicznej"; zauważ iż to jest
    SZERSZE pojęcie niż "przechowywanych na CD-ROMie - przecież taki
    CD-ROM na dobrą sprawę z elektroniką nie ma NIC WSPÓLNEGO - poza tym
    że *chwilowo* nie dysponujemy inną techniką dostępu do takiego
    nośnika :) - to samo zjawisko na etapie "wychodzenia z jedynego
    dostępnego nośnika" dotyczy wszystkich kwestii prawnych związanych
    np. z fotografią cyfrową i owego przykładowego przepisu nakazującego
    policji dostarczyć ORYGINAŁ :> "dowodu rzeczowego". To OT, ale
    pokazuje skalę problemu - jakby sąd miał "badać oryginał w rozumieniu
    rozporządzenie" czyli tego co (na 99,98%) MYŚLAŁ piszący rozporządzenie
    to by miał problem :]
    Krótko mówiąc: rozporządzenia nie ma
    - rozporządzenie ds. faktur jest. Rozporządzenie ds. dokumentów księgowych
    jest. Żadne z nich NIE określa na jakim nośniku ma być sporządzony
    zapis !
    - w "starych" zapisach był wymóg *podpisania* faktury. Podpis *jest*
    zdefiniowany i konieczność złożenia podpisu WYMUSZAŁA użycie
    "formy papierowej" - i pomimo iż istniały techniczne możliwości
    sporządzenia w innej formie niż "papierowa" (np. na mikrofilmie)
    to ich użycie było wykluczone przez konieczność "złożenia podpisu".
    - aktualnie jest zdefiniowany "podpis cyfrowy"
    - podpis cyfrowy nie ma jednak NIC do problemu "faktury w postaci
    niepapierowej" - bo... bo ŻADEN podpis nie jest i NIE MOŻE BYĆ
    (VI dyrektywa !) wymagany

    No i jak widzisz zabiłem ćwieka Faustowi :)
    Może ty wobec tego mi powiesz: "jaki przepis stanowi że faktura
    w postaci papierowej to jest PRAWIDŁOWY dokument ?" :)

    *Z czego* wynika że nikt nie może przyjść - i powiedzieć "faktura
    nieważna, bo ja uważam że ma być potwierdzona notarialnie" ??
    Że "papierowa" jest "akurat" ??
    Bo jeśli mi ktoś wciska że "CD-ROM jest zły bo nie ma pozwolenia
    na utrwalanie sokumentu na CD" - to pytam gdzie jest pozwolenie
    na utrwalanie na papierze ? ;)
    Zaznaczam: dokumentów składanych DO URZĘDU to nie dotyczy - zapis
    jest w KPC i nie ma wątpliwości. Ale faktur się NIE składa do
    urzędu.
    Muszą być "utrwalone" i musi być możliwość "okazania".

    Ja ci powiem jak mi się wydaje: ze względu na poprzednie wymogi
    wszyscy PRZYZWYCZAILI SIĘ że poprawną formą jest forma która
    poprzednio była OGRANICZONA koniecznością podpisu: "papierowa".

    Nikt nie myślał że może być inaczej.
    A tu - wymóg znikł...

    >+ http://www.skarbowcy.pl/modules.php?op=modload&name=
    News&file=article&sid=11
    >+ 87

    Ależ moja teza jest jak wyżej: "przez przyzwyczajenie" wszyscy uważają
    że "forma papierowa jest dobra".
    "Zawsze tak było i było dobrze" :)
    Ale teraz mamy INNE PRZEPISY !
    Pokaż mi kto w "skarbowcach" w ogóle *rozważał* taki problem....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)