  • 11. Data: 2004-08-16 08:47:28
    Temat: Re: Faktura w PDF
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 16. sierpnia 2004 06:23 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Kuba:

    > Fakturę bez podpisu możesz wystawić nawet wbrew Ustawie o rachunkowości,
    > bo prawo UE jest ponad prawem krajowym - tu: VI dyrektywa.
    > Poza tym: Fakturę możesz posłać nawet mailem, bez PDF.
    > Nie jest istotne, czy odbiorca ją zmodyfikuje od strony graficznej, a i
    > PDF ochrony takiej nie daje. Istotne, że wystawca faktury rzeczywiście ją
    > wystawił. A to US sprawdzi kontrolując konkretną fakturą wraz z jej
    > oryginałem.

    Rodzi się jednak problem, że sprzedawca się wyprze. Ja coś kupuję,
    sprzedawca daje lewy towar. Wcześniej miałem podpis, który można badać.
    Teraz co? On powie, że to ja sfałszowałem.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-08-16 09:48:49
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Rodzi się jednak problem, że sprzedawca się wyprze. Ja coś kupuję,
    > sprzedawca daje lewy towar. Wcześniej miałem podpis, który można badać.
    > Teraz co? On powie, że to ja sfałszowałem.

    Wcześniej to sprzedawca miał wydrukowane swoje nazwisko i robił 'ptaszka',
    którego nazywał podpisem. Do badania tyle samo, co teraz...

    P.

  • 13. Data: 2004-08-16 10:09:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Aug 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Rodzi się jednak problem, że sprzedawca się wyprze. Ja coś kupuję,
    >+ sprzedawca daje lewy towar. Wcześniej miałem podpis, który można badać.
    >+ Teraz co?

    Oferta, umowa, gwarancja, cokolwiek podpisanego... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-08-16 21:54:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 16. sierpnia 2004 12:09 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    Tyle, że tego nie ma często.

  • 15. Data: 2004-08-16 21:55:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 16. sierpnia 2004 11:48 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Paszczak:

    > Wcześniej to sprzedawca miał wydrukowane swoje nazwisko i robił 'ptaszka',
    > którego nazywał podpisem.

    Ja wiem? Ja zawsze podpisuję :)

    > Do badania tyle samo, co teraz...

    BTW: Czy sklep może odmówić sprzedaży, jeśli ja odmówię podpisania odbioru
    FV?

  • 16. Data: 2004-08-16 22:11:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
    > BTW: Czy sklep może odmówić sprzedaży, jeśli ja odmówię podpisania odbioru
    > FV?

    Nie. Ale może wymagać potwierdzenia odbioru towaru (niekoniecznie na
    fakturze).

    P.

  • 17. Data: 2004-08-17 11:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ >>+ Teraz co?
    >+ >
    >+ > Oferta, umowa, gwarancja, cokolwiek podpisanego... ?

    No to *będzie*.
    Albo nie będzie i będzie płacz, z komentarzem że "miało być".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 18. Data: 2004-08-19 14:13:56
    Od: "Kosmo" <k...@w...pl>

    Nie jest niezgodna faktura w pdfie bez podpisu cytuje ustawe o
    rachunkowości:
    Art. 21.

    1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    [...]
    5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
    składniki aktywów,

    6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
    rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach
    rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania.

    [...]
    7) skreślony

    1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w ust.
    1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z techniki dokumentowania zapisów
    księgowych.

    czyli że jeśli jest w pdfie to technika dokumentowania nie pozwala na
    złożenie podpisu
    od i wszystko

  • 19. Data: 2004-08-19 19:22:35
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kosmo <k...@w...pl> wrote:
    > Nie jest niezgodna faktura w pdfie bez podpisu cytuje ustawe o
    > rachunkowości:

    Ustawa o rachunkowości jest niezgodna z VI Dyrektywą UE.

    > czyli że jeśli jest w pdfie to technika dokumentowania nie pozwala na
    > złożenie podpisu

    Pozwala - albo można zrobić podpis elektroniczny, albo można wydrukować
    i podpisać (pytającemu nie chodziło o przechowywanie CDROMa z PDFami
    w księgach handlowych, ale o wydrukowanie i przechowywanie kartki).

    P.