    From: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura wewnetrzna
    Date: Wed, 21 Aug 2002 11:51:50 +0200

    Użytkownik "Viabart" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ajsspc$pgo$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > Witam,
    > świadcząc usługi np. dla fundacji harytatywnych można się z nimi
    > "rozliczać" wystawiając tzw. faktury wewnętrzne.
    > Czy ktoś wie jak się wystawia i księguje takie faktury wewnętrzne? Czy
    > fundacja musi podpisać moją fakturę wewnętrzną? Wpolu 'odbiorca' wpisuję
    > dane fundacji czy swoje?

    > Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam,
    > Bartek
    >
    > Faktura wewnętrzna jak nazwa wskazuje jest potrzebna do Twoich rozliczeń,
    np. przy przekazaniu jakiś materiałów, świadczeniu usług na inny cel niż
    sprzedaż. Musisz ten "obrót" wykazać do podatku VAT - dokumentujesz go
    właśnie faktura wewnętrzną, która wykazujesz w rejestrze sprzedaży VAT.
    Nabywca i wystawcą jesteś Ty. Nie przekazujesz nikomu kopii ani oryginału.
    Dobrze jednak mieć wg mnie jakiś dokument (protokół) podpisany przez
    fundację że dane usługi o wartości ....... zostały wykonane w terminie
    ......, nieodpłatnie ... itd. To będzie ewentualnie podstwą odliczeń od
    podatku dochodowego, jeżeli cel fundacji na to pozwala. Iwona