    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura wyslana faxem
    Date: Wed, 17 Mar 2010 17:52:39 +0100

    On 2010-03-17 17:22, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no wiec drukuje sobie u odbiorcy przez jego fax :) przeciez podczas
    > generowania tam faktury
    > caly czas jestem z nim polaczony. Czy prawo zabrania posiadania 'drukarki' u
    > kupujacego?

    Dyskutowaliśmy kiedyś ten temat.

    Wszystko rozbija się o to, że nie masz kontroli nad faksem u klienta.
    A co za tym idzie nie jesteś w stanie *wiarygodnie* stwierdzić czy
    oryginał FV został poprawnie *wydrukowany* czy też nie.

    Raport z Twojego faksu nie jest takim dowodem. Oświadczenie klienta
    również nie jest.

    Tak więc IMHO narażasz się na zarzut niewystawienia FV.

    Podobną sytuację mam kiedy muszę wydrukować FV, chociaż moim
    (zagranicznym) kontrahentom nie jest do niczego potrzebny papier.

    O VAT-cie nie słyszeli, koszty mogą sobie zrobić na podstawie wyciągu
    bankowego - ale przemysł papierniczy i producenci drukarek muszą zarobić ...

    Piotrek