  • 1. Data: 2010-03-16 13:08:48
    Temat: Faktura wyslana faxem
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    WItam,
    czy faktura wyslana faxem jest tak samo traktowana jak faktura wyslana
    mailem ktora zostaje
    wydrukowana (czyli wedlug debilnego rozumowania wystawiona) przez odbiorce?
    Czy jest dozwolona.

    ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-16 18:46:19
    Temat: Re: Faktura wyslana faxem
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.03.2010 14:08), wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    > mailem ktora zostaje
    > wydrukowana (czyli wedlug debilnego rozumowania wystawiona) przez odbiorce?

    Gorzej. Faktura wysłana mailem w 95% wygląda jak faktura "prawdziwa".
    Faktura wysłana faksem z daleka wygląda jak faks.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-03-17 09:53:17
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Gorzej. Faktura wysłana mailem w 95% wygląda jak faktura "prawdziwa".
    > Faktura wysłana faksem z daleka wygląda jak faks.

    nie pytam jak wyglada tylko czy jest traktowana przez US jako faktura
    wystawiona przez sprzedawce

  • 4. Data: 2010-03-17 10:04:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-17 10:53, wspolna-flaszka.pl pisze:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > nie pytam jak wyglada tylko czy jest traktowana przez US jako faktura
    > wystawiona przez sprzedawce

    No wystawiona została. Podobnie jak wysłana mejlem. Ale nie została
    dostarczona, więc nabywca se jej nie zaksięguje poprawnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-03-17 13:15:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 10:53), wspolna-flaszka.pl wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > nie pytam jak wyglada tylko czy jest traktowana przez US jako faktura
    > wystawiona przez sprzedawce

    To jak to US uzna to nie wiemy. Możemy gdybać.

    W przypadku faktury emailowej - to US może traktować ją jako fakturę
    która nie została wystawiona (tj. nie opuściła drukarki wystawcy).
    Jednak są małe szanse na to że US to wychwyci, jeżeli np. nie będzie
    robić akcji "tropimy faktury Blue Media".

    W przypadku faktury faksowej, sam faks wskazuje na to że faktura została
    wystawiona, bo żeby wystawca mógł coś wysłać faksem to w 99% musi
    najpierw to wydrukować, potem zapchać do faksmaszyny.

    Problem jednak w tym że mimo że faktura została prawidłowo wystawiona,
    to nie można jej wrzucić w koszty bo faks faktury jest tylko faksem
    faktury, a faktura jest gdzieś tam u wystawcy (lub jego odbiorcy
    śmieci). I to że faks faktury nie jest fakturą widać gołym okiem.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-03-17 13:18:43
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 19:46:19 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Gorzej. Faktura wysłana mailem w 95% wygląda jak faktura "prawdziwa".

    Opiszesz te 5% różnic? :)

    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-03-17 13:19:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 14:15:11 +0100, mvoicem napisał(a):

    > bo żeby wystawca mógł coś wysłać faksem to w 99% musi
    > najpierw to wydrukować, potem zapchać do faksmaszyny.

    O faxmodemach słyszałeś? :)

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-03-17 13:34:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > Opiszesz te 5% różnic? :)

    Np. faktura ma charakterystyczne zabrudzenia występujące na skutek
    wadliwego tonera, akurat takie same, jak w drukarce sprzedawcy ;)

    Albo: faktura jest kolorowa, a wydrukowana na czarno-białej drukarce
    itp. itd.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-03-17 13:49:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > W przypadku faktury faksowej, sam faks wskazuje na to że faktura
    > została wystawiona, bo żeby wystawca mógł coś wysłać faksem to w 99%
    > musi najpierw to wydrukować, potem zapchać do faksmaszyny.

    Myślisz, że to 99% jest?
    Ja myślę, że 50/50 - podobnie z odbiorem - nie drukuje się tylko
    wędruje jako pdf do skrzynki.

  • 10. Data: 2010-03-17 14:00:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-17 14:15, mvoicem pisze:
    > W przypadku faktury emailowej - to US może traktować ją jako fakturę
    > która nie została wystawiona (tj. nie opuściła drukarki wystawcy).

    No ale skąd wiesz, że nie opuściła? Ja np. wysyłam PDFem klientowi, a
    potem dowożę drukowane z pieczątką i podpisem. Można więc powiedzieć, że
    dla tych klientów, co chcą, wysyłasz emilem, a drukowane do niszczarki,
    jak nie odbiorą przez jakiś czas.

    > W przypadku faktury faksowej, sam faks wskazuje na to że faktura została
    > wystawiona, bo żeby wystawca mógł coś wysłać faksem to w 99% musi
    > najpierw to wydrukować, potem zapchać do faksmaszyny.

    Niekoniecznie. Są metody faksowania bez skanera.

> [...]
    > faktury, a faktura jest gdzieś tam u wystawcy (lub jego odbiorcy
    > śmieci). I to że faks faktury nie jest fakturą widać gołym okiem.

    Ano. Z tym się zgadzam w pełni. No cóż -- polskie prawo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek