  • 1. Data: 2008-11-30 18:49:36
    Temat: Faktura za kompleksowe usługi
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam umowę z klientem na ryczałtowe usługi serwisowe. No i nadszedł koniec
    miesiąca. Wystawiam więc fakturę za listopad. Jaką datę sprzedaży wpisać?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-11-30 19:32:35
    Temat: Re: Faktura za kompleksowe usługi
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-30, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > mam umowę z klientem na ryczałtowe usługi serwisowe. No i nadszedł koniec
    > miesiąca. Wystawiam więc fakturę za listopad. Jaką datę sprzedaży wpisać?

    Ale faktura to jedyna i ostateczna?
    To IMHO dzień zakończenia świadczenia usług, czyli dzień zakończenia
    zlecenia. A jeżeli masz to zlecenie "ciągłe" płatne "co miesiąc", to np.
    "listopad 2008". Jest jakiś haczyk w Twoim pytaniu? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-11-30 19:40:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:ggun7u$1eq$1@news.onet.pl>:

    > Witam,

    > mam umowę z klientem na ryczałtowe usługi serwisowe. No i nadszedł koniec
    > miesiąca. Wystawiam więc fakturę za listopad. Jaką datę sprzedaży wpisać?

    Listopad 2008.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-11-30 19:47:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2008 o 20:40:26 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Listopad 2008.

    Bezpieczniej 30-11-2008. W razie gdyby się okazało
    że to nie jest usługa ciągła.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-11-30 19:52:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 30 listopad 2008 20:32
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Ale faktura to jedyna i ostateczna?

    Nie. Za miesiąc będzie kolejna.

    > To IMHO dzień zakończenia świadczenia usług, czyli dzień zakończenia
    > zlecenia. A jeżeli masz to zlecenie "ciągłe" płatne "co miesiąc", to np.
    > "listopad 2008".

    A jak mój program nie ma takiej opcji? Tylko wymusza datę?

    > Jest jakiś haczyk w Twoim pytaniu? :)

    Nie. nie znam się po prostu.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-30 19:56:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2008 o 20:52:35 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie. Za miesiąc będzie kolejna.

    > A jak mój program nie ma takiej opcji? Tylko wymusza datę?

    Przy takich "miesięcznych" usługach to najpewniej ostatni
    dzień miesiąca jest dniem sprzedaży i jednocześnie
    dniem powstania przychodu

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-11-30 20:21:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.ulf6lkuwl60ql1@unk>:

    >>> miesiąca. Wystawiam więc fakturę za listopad. Jaką datę sprzedaży
    > Bezpieczniej 30-11-2008. W razie gdyby się okazało
    > że to nie jest usługa ciągła.

    Jeśli nieciągła i dziś nie świadczył usługi to byłoby to poświadczenie
    nieprawdy ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-11-30 20:35:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2008 o 21:21:06 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Jeśli nieciągła i dziś nie świadczył usługi to byłoby to poświadczenie
    > nieprawdy ;-)

    W ten sposób patrząc to nie ma usług ciągłych, sam widzisz
    że to płynna sprawa.

    W każdym razie chodziło mi o to, że jesli wpisze
    30-11-2008 to będzie OK i dla ugługi ciągłej i dla nieciągłej
    ale rozliczanej miesięcznie - więc niezależnie kto czego się
    tam dopatrzy to będzie OK.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-11-30 21:03:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.ulf8t8fzl60ql1@unk>:

    > W każdym razie chodziło mi o to, że jesli wpisze
    > 30-11-2008 to będzie OK i dla ugługi ciągłej i dla nieciągłej
    > ale rozliczanej miesięcznie - więc niezależnie kto czego się
    > tam dopatrzy to będzie OK.

    A mnie chodzi o to, że Tristan pisał o umowie (ryczałtowej -- czyli,
    czy się stoi, czy sie leży... -- to chyba usługa ciągła ;>)

    No i dlaczego 30-11-2008 a nie np. 28-11.2008? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-11-30 21:26:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2008 o 22:03:31 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > A mnie chodzi o to, że Tristan pisał o umowie (ryczałtowej -- czyli,
    > czy się stoi, czy sie leży... -- to chyba usługa ciągła ;>)
    >
    > No i dlaczego 30-11-2008 a nie np. 28-11.2008? ;P

    Dyskusja robi się akademicka - skoro usługa była wykonana już 28-11-2008
    to może jednak nie ma charakteru ciągłego dla całego miesiąca :-) ?

    Na necie znalazłem że skarbówka może chcieć umowy na piśmie że jest usługa,
    ma charakter ciągły i jest rozliczana miesięcznie.
    [No i wtedy dniem powstania przychodu (a co za tym idzie obrotu) jest
    ostatni dzień miesiąca.]

    Więc jeśli tego nie ma a wszystko się odbywa "na gębę", to lepiej IMHO
    wpisać
    kanoniczną datę. Bo zauważ że wpisać tylko miesiąc i rok podatnik sobie
    MOŻE,
    natomiast co do zasady należy podać także dzień.

    Pozdrawiam,
    Tomek