  • 11. Data: 2008-12-01 10:56:57
    Temat: Re: Faktura za kompleksowe usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor Wojciech Bancer
    >
    > A jak mój program nie ma takiej opcji? Tylko wymusza datę?

    Tristan, Ty się prosisz... czy jest jakikolwiek wadliwy produkt
    na polskim rynku, którego udało Ci się NIE używać???

    Każ "tfurcy" programu przeczytać rozporządzenie o zasadach
    wystawiania faktur! Może i programować umie, ale nie doczytał
    o fakturach :)
    Masz pod nos:
    +++
    § 9.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna
    zawierać co najmniej:
    3) dzień, miesišc i rok albo miesišc i rok dokonania sprzedaży
    ---

    Jak na mój gust, z braku laku można:
    - nie przejmować się ;P (i np. pisać ostatni dzień m-ca)
    albo:
    - w umowach dopilnować określenia dnia kończącego dany okres
    rozliczeniowy - ja np. mam taką (umowę) z "ostatni dzień
    roboczy miesiąca".

    > Nie. nie znam się po prostu.

    Przeczytaj lepiej po trochu te przepisy.
    Nie zaraz całość na jeden dzień... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-12-01 11:06:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, Tomek wrote:

    > W ten sposób patrząc to nie ma usług ciągłych, sam widzisz
    > że to płynna sprawa.

    Ciągłość usługi obejmuje fakt zawarcia *umowy*.
    Usiłujesz nas zmusić do przeoczenia drobnego zapisu w VAT, ale
    się nie damy :) (widziałem że argumentem "czy się stoi czy się
    leży" Tom rzucił, ale przepisem nie)

    Otóż:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 8
    1. Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się każde œwiadczenie [...] w tym również:
    [...]
    2) zobowišzanie do powstrzymania się od dokonania czynnoœci lub
    do tolerowania czynnoœci lub sytuacji;
    ---

    Jeśli więc umowa jest "ciągła" i przewiduje zapłatę "czy się stoi czy
    się leży", to fakt nieświadczenia usługi w *rozumieniu cywilnoprawnym*
    w dniu 30.XI nie powoduje "nieświadczenia jej dla VAT".
    Natomiast jak umowa tego *nie* przewiduje, to możliwym jest iż w dniu
    30.XI świadczenia usługi nie było.

    Przyznam, że nie spodziewam się aby:
    - kontroler US się przyczepił do takiej daty
    - US wygrał przed NSA sprawę w stylu odmowy uznania VAT z takiej f-ry

    Ale ew. wskazać na "nieprawidłowość" i nakazać korektę IMHO może.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-12-01 11:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dyskusja robi się akademicka - skoro usługa była wykonana już 28-11-2008
    > to może jednak nie ma charakteru ciągłego dla całego miesiąca :-) ?

    Nie, bo zgodnie z umową postrzymał się od działania 29 i 20.XI,
    a bez umowy mógłby się nie powstrzymać ;) (przepis w poście obok)

    > Na necie znalazłem że skarbówka może chcieć umowy na piśmie że jest usługa,
    > ma charakter ciągły i jest rozliczana miesięcznie.

    Z różnych przyczyn chcą umowy - art.180 Ordynacji

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-12-01 11:21:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-12-2008 o 12:06:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > się każde œwiadczenie [...] w tym również:
    > [...]
    > 2) zobowišzanie do powstrzymania się od dokonania czynnoœci lub

    Aha, tego to nie wiedziałem/przeoczyłem/nie zwróciłem uwagi - mój błąd.

    Tym bardziej data sprzedaży w ostatnim dniu miesiąca jest ok - koreluje z
    przychodem,
    a obrót to przecież pi*drzwi przychód.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2008-12-01 21:04:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0812011158020.2736@quad>:

    > Ciągłość usługi obejmuje fakt zawarcia *umowy*.
    > Usiłujesz nas zmusić do przeoczenia drobnego zapisu w VAT, ale
    > się nie damy :) (widziałem że argumentem "czy się stoi czy się
    > leży" Tom rzucił, ale przepisem nie)

    Nie rzuciłem bom leniwy i w niedzielę to odpoczywać bym chciał, chyba,
    że 20/25 sie zbliża, albo jakaś awaria wystąpi... ;-)

    > Jeśli więc umowa jest "ciągła" i przewiduje zapłatę "czy się stoi czy
    > się leży", to fakt nieświadczenia usługi w *rozumieniu cywilnoprawnym*
    > w dniu 30.XI nie powoduje "nieświadczenia jej dla VAT".

    Taka jest chyba funkcja *ryczałtu*, o której wspomniał Tristan (w
    gotowości również w niedziele i święta pomiędzy 13:00:00 i 13:00:01)
    :D

    > Ale ew. wskazać na "nieprawidłowość" i nakazać korektę IMHO może.

    Przyznam się, że tabelki ze stawkami VAT na swojej fakturze,
    *na wprost* nie wypisuję, i jeszcze żaden kontroler usługobiorców się
    nie czepił (jeden pytał tylko kto wymyślił taką fakturę), ale ja to z
    jedną stawką tylko (i też w umowach jest ostatni roboczy (roboczy jak
    w KIR) dzień miesiąca jako data wystawienia faktury)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]