  • 1. Data: 2008-11-30 10:17:19
    Temat: odsetki za zwłokę w wypłacie świadczenia a PIT
    Od: Karmakoma <k...@g...pl>

    Witam,

    Były pracodawca nie wypłacał mi świadczenia urlopowego w trakcie
    zatrudnienia - złożyłam pozew do sądu racy o zapłatę tego świadczenia z
    odsetkami ustawowymi. Wygrałam. Pracodawca najpierw zapłacił zaległe
    świadczenie (w sierpniu tego roku) odprowadzając za mnie podatek PIT, a
    dopiero teraz kwotę odsetek ustawowych za zwłokę - bez potrącania zaliczki
    na podatek. Moje pytanie: czy od tych odsetek ustawowych powinnam sama
    płacić podatek, czy powinien to zrobić były pracodawca, czy może te odsetki
    są zwolnione od podatku?
    Proszę o opinię.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 2. Data: 2008-12-01 09:51:40
    Temat: Re: odsetki za zwłokę w wypłacie świadczenia a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, Karmakoma wrote:

> [...]
    > płacić podatek, czy powinien to zrobić były pracodawca, czy może te odsetki

    Na mój rozum takie odsetki w wysokości ustawowej wypełniają
    warunek art.21.1.3 ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i nie podpadają pod wyjątek z art.21.1.3.a (ani żaden inny),
    więc powinny być zwolnione.
    Zastrzegam że piszę bez weryfikacji.

    pzdr, Gotfryd