  • 1. Data: 2014-01-13 09:09:41
    Temat: Fakturowanie usługi wykonywanej kilka miesięcy
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Pierwszy raz zdarza mi się sytuacja, gdzie będę wykonywał usługę przez
    około 3 miesiące. Czy mogę to zafakturować zamawiającemu jednorazowo po
    zakończeniu, czy muszę wykonywać jakieś kombinacje co miesiąc? Usługa
    raczej jest niepodzielna (chodzi o modernizację urządzenia).
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-13 09:38:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-13 09:09, Jacek pisze:
> [...]
    > zakończeniu, czy muszę wykonywać jakieś kombinacje co miesiąc? Usługa
    > raczej jest niepodzielna (chodzi o modernizację urządzenia).
    Ja wykupuję np. hosting na rok i nie proszę o comiesięczną fakturę, bo
    usługa też jest jakby niepodzielna.

    Maciek

  • 3. Data: 2014-01-13 10:06:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > zakończeniu, czy muszę wykonywać jakieś kombinacje co miesiąc? Usługa raczej
    > jest niepodzielna (chodzi o modernizację urządzenia).

    A do ustaw zajrzałeś?
    Dochodowy art.14.1.1c i 1e, podobnie dla VAT art.19a.2 i .3
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    021,20140101,zrodla-przychodow.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    572,20140101,obowiazek-podatkowy.html
    Streszczejąc: jeśli usługa nie jest dłuższa niż rok, o tym, czy trzeba
    wystawić f-rę i "zaliczyć" należności przesądza czy następuje częściowe
    rozliczenie miedzy stronami. Jeśli nie (nie ma "częściowego wykonania",
    częściowego odbioru, częściowej należności, częściowej zapłaty) to nie i tyle.

    pzdr, Gotfryd