  • 1. Data: 2014-01-10 22:22:01
    Temat: podatek od sprzedaży spadku
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym zasięgnąć opinii w takiej sprawie:

    Ktoś z mojej rodziny był właścicielem nieruchomości - tyle, że przed
    wojną. W tej chwili w księgach wieczystych widnieje skarb państwa.
    Jednak odzyskanie tej nieruchomości (nie chodzi o Warszawę!) jest
    całkiem realne.

    Problem jest taki, że przedwojenny właściciel nie żyje, a jego
    spadkobiercy nie chcąc walczyć przed sądami i z urzędnikami znaleźli
    chętnego do zakupu - i tu jest problem - spadku albo samych roszczeń.

    Z tego co udało mi się dowiedzieć sprzedaż roszczeń jest obłożona
    podatkiem 19%. Natomiast nigdzie nie znalazłem informacji czy taki
    podatek występuje w przypadku sprzedaży spadku lub jego części. Albo
    jakikolwiek inny podatek.
    Może dodam, że od śmierci byłego właściciela
    minęło już ponad 25 lat, sprawa spadkowa była przeprowadzona (oczywiście
    bez uwzględniania zabranej nieruchomości), a podatek spadkobiercy
    uiścili w stosownym czasie, na co mają kwitki z US.

    Może ktoś z Was wie jak wygląda w świetle ordynacji podatkowej taka
    sprzedaż?

    Pytam, bo chodzi o dużą sumę i informacja o podatku jest bardzo istotna
    w świetle ewentualnej umowy sprzedaży.

    z góry dzięki

    Mrqs