  • 1. Data: 2002-09-25 23:26:45
    Temat: Faktury VAT MP po nowelizacji
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    O ile zrozumiałem dz.u. 155, to:
    - każde małe przedsiębiorstwo musi wystawiać faktury VAT-MP, niezależnie od
    tego, czy wybrało metodę kasową, czy nie
    - niezależnie od trybu płacenia VAT przez niego nabywca może odliczać VAT na
    zasadzie kasowej, a więc później niż do tej pory.

    Czy to się zgadza?

    Pzdr
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-09-26 07:07:53
    Temat: Re: Faktury VAT MP po nowelizacji
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 3. Data: 2002-09-26 09:18:21
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Napiszcie proszę, czy ja to dobrze rozumiem.
    Jeśli nie wybiorę metody kasowej, a tylko kwartalny cykl rozliczeń, wtedy
    nie musi być zapisu "Faktura VAT-MP".
    Jeszcze jedna wątpliwość. Czy dla firmy, która rozlicza się na
    dotychczasowych zasadach (miesięcznie) będzie miało jakiś wpływ na
    rozliczenie podatku naliczonego, to że otrzyma fakturę z napisem "Faktura
    VAT-MP"?
    Pozdrawiam
    Hania

  • 4. Data: 2002-09-26 09:33:10
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    HANIA wrote:

    > Napiszcie proszę, czy ja to dobrze rozumiem.
    > Jeśli nie wybiorę metody kasowej, a tylko kwartalny cykl rozliczeń,
    > wtedy nie musi być zapisu "Faktura VAT-MP".

    Nie musi

> [...]
    > dotychczasowych zasadach (miesięcznie) będzie miało jakiś wpływ na
    > rozliczenie podatku naliczonego, to że otrzyma fakturę z napisem

    Tak, będzie miało. Patrz Rozp M.Fin Dz.Ust 155/2002 poz 1290
    Minister zaproponował w sejmie korzystny dla podatników przepis, a
    następnie wydał do niego rozporządzenie wykonawcze tak zagmatwane, że
    podatnik korzystający ze swojego prawa będzie ryzykował utratę klientów.
    Skutek praktyczny będzie taki, że niewielu się odważy.
    A tak poważnie jeśli płatność będzie w dniu odbioru faktury to trzeba
    będzie tylko dopilnować by ta data pojawiła się na fakturze. Przy
    zapłacie późniejszej sprawa się znacznie komplikuje

  • 5. Data: 2002-09-26 09:53:06
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Przy
    > zapłacie późniejszej sprawa się znacznie komplikuje

    A czy wiadomo już na czym te komplikacje mają polegać?
    Hania.

  • 6. Data: 2002-09-26 10:04:36
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    HANIA wrote:

    > Przy
    >
    > A czy wiadomo już na czym te komplikacje mają polegać?

    Jeśli dobrze zrozumiałem rozporządzenie to wystawianie wielu faktur
    przy płatnościach czeęściowych (podobnie jak było przy przedpłatach).
    Paza tym możliwość odliczenia dopiero w miesiącu zapłaty

  • 7. Data: 2002-09-26 10:19:42
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    W wątku dot. powyższej nowelizacji - zawiadomienie o wyborze metody składamy
    w US jedynie w przypadku wyboru metody kasowej? Tak zrozumiałam - czyli przy
    stosowaniu dotychczasowej metody memoriałowej nic nie jesteśmy winni składać
    w US?
    ---------------------------
    Trochę pogubiona Graszka

  • 8. Data: 2002-09-26 10:52:13
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

> [...]
    przy
    > stosowaniu dotychczasowej metody memoriałowej nic nie jesteśmy winni

    Jeżeli wybieramy kwartalny cykl rozliczeniowy (bez metody kasowej) to
    również należy o tym powiadomić US.
    Hania

  • 9. Data: 2002-09-26 12:08:32
    Temat: Odp: Faktury VAT MP po nowelizacji
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik HANIA <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amup11$ia3$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > przy
    > składać
    >
    > Jeżeli wybieramy kwartalny cykl rozliczeniowy (bez metody kasowej) to

    Znowu nasz kochany rzad "daje" ulgi (a moze tylko ma sie nam tak wydawac)
    jednej grupie kosztem innej. To samo bylo przeciez ze szczegolnym
    obowiazkiem podatkowym dla uslug telekomunikacyjnych, komunalnych itp. Jedna
    grupa zapalci vat nalezny pozniej ale druga sobie pozniej odliczy. I tak
    efekt dla szarego podatnika jest marny a zamieszanie na cztery fajerki. Znow
    za to zarobia prawnicy, komputerowcy, doradzcy itp, znow szkolenia
    ksiazeczki, biuletyny, monitory no i nowy leksykon vat Zubrzyckiego- tylko
    teraz to juz chyba ze 4 kg bedzie wazyl. Czesc podatnnikow nie doczyta i USy
    tez beda mialy co robic - interes sie kreci.

    krys

  • 10. Data: 2002-09-26 12:52:53
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > Jeżeli wybieramy kwartalny cykl rozliczeniowy (bez metody kasowej) to
    > również należy o tym powiadomić US.
    > Hania

    Dzięki, to doczytałam. Czyli jeśli nie metoda kasowa ani nie kwartalny cykl
    rozliczeniowy (bez metody kasowej) - to nic nie musimy zgłaszać?
    Graszka