  • Data: 2011-02-09 09:28:40
    Temat: Re: Faktury elektroniczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Feb 2011, Piotr wrote:

    > "3. Autentyczność pochodzenia, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza pewność
    > co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy
    > faktury.
    > 4. Integralność treści, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza, że w fakturze
    > nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura."

    Na mój gust oznacza to *co najmniej* że kupujący deklaruje, iż dane
    na f-rze są wiarygone "bo on to wie".
    Nie na podstawie "dołożenia staranności", jak jest w przypadku "zwykłych"
    faktur na papierze, ale położenia własnej głowy za to, że jest OK.
    Kwestię czy US może *niezależnie* oceniać, czy on (US) uważa że "środki"
    są wystarczające pomijam - minister nie napisał *kto* ma mieć tę
    "pewność". Na mój gust zgodność oryginału z kopią powinna być
    wystarczającym dowodem iż środki były "wystarczające".

    > Reasumując. Można wreszcie wysyłać faktury w PDF'ie bez użycia podpisu
    > elektronicznego? Szczerze mówiąc dobija mnie już wysyłanie faktur bo pani
    > Henia z księgowości chce mieć "oryginał"...

    Jeśli mam rację, to albo pani Henia dostanie odgórny prikaz od osoby
    upoważnionej i ta osoba położy głowę za "integralność", albo właśnie
    pani Henia musi to zrobić.
    Znaczy to ona odpowie jeśli ew. się zdarzy że oryginał i dane na
    Twojej kopii będą niezgodne.

    Gdzieś się mylę? ;)

    pzdr, Gotfryd