  • 1. Data: 2011-01-05 09:42:47
    Temat: Faktury elektroniczne
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Pewnie było ale nie zaszkodzi przypomnieć:
    http://www.rp.pl/artykul/6,588729_Wyjasnienia-MF---f
    aktury-elektroniczne-.html
    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 2. Data: 2011-01-05 18:08:43
    Temat: Re: Faktury elektroniczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011, \n wrote:

    > Pewnie było ale nie zaszkodzi przypomnieć:
    > http://www.rp.pl/artykul/6,588729_Wyjasnienia-MF---f
    aktury-elektroniczne-.html

    O, thx.
    Skorzystam:

    +++ cytat +++
    tak aby faktury elektroniczne stały się realnš alternatywš dla faktur
    papierowych w szczególnoœci poprzez:
    [...]
    - wprowadzenie obowišzku zapewnienia czytelnoœci faktur
    przez cały okres przechowywania,
    ---

    Proponuję medal.
    (zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
    oczywiste, mowa o *czytelności*).

    Ciekawe, czy to "biuro prawne" dorzuciło swoje trzy grosze (na .rowery
    jest opis M.Hyły, rzucający trochę światła na to, jak powstają
    potworki legislacyjne - nie w kontekście samej formy, lecz treści
    właśnie, w postaci "dodania niezbędnego zastrzeżenia" - zdaniem
    dodającego rzecz jasna, uwaga o tym czy dodający ma pojęcie
    co dodaje wydaje się zbędna ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-05 21:47:26
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.01.2011 19:08, Gotfryd Smolik news wrote:

    aktury-elektroniczne-.html

    > O, thx.
    > Skorzystam

    Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu
    przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności".
    Wyczym mógłby zostać wykonany poprzez wystawienie kilku faktur w PDF,
    przesłanie ich klientom a następnie wykonanie anonimowego donosu do
    lokalnego UKS odnośnie "potencjalnego procederu przestępczego
    polegającego na możliwym niezapewnieniu gwarancji integralności i
    autentyczności fakturom w PDF (czyli defacto nie-fakturom)".

    Metoda wydaje się dużo pewniejsza niż pisanie wniosku o wiążącą
    intepretację, gdyż w interpretacji przeczytamy:

    ===
    (Wstęp)
    (Rozwinięcie - z wklejką przepisów)

    Podsumowując, tutejszy organ uznaje stanowisko podatnika za prawidłowe,
    jeśli tylko podatnik zagwarantował - zgodnie z cytowanymi wyżej
    przepisami - integralność i autentyczność fakturom wystawianym w
    formacie PDF".
    ===

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2011-01-05 22:47:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011, tomek wrote:

    > Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu
    > przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności".

    "No oni mi gwarancję dali, ustną" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-01-05 23:02:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > (zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
    > oczywiste, mowa o *czytelności*).

    A co, dziwisz się? Bardzo dobre zastrzeżenie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 6. Data: 2011-01-05 23:23:08
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.01.2011 23:47, Gotfryd Smolik news wrote:

    > "No oni mi gwarancję dali, ustną" ;)

    :-)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2011-01-05 23:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co, dziwisz się?

    Wiesz... mi się coś z "integralnością" kojarzy, i to dalece nie
    w kontekście który autor przepisu miał na myśli ;)

    > Bardzo dobre zastrzeżenie.

    Adamie, a Ty przeczytałeś aby co jest przedmiotem opisu?
    Umiesz opisać przypadek, kiedy *da się* stwierdzić treść, ale *bez*
    "czytelności"?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-01-06 00:38:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Adamie, a Ty przeczytałeś aby co jest przedmiotem opisu?

    No może nie rozumiem :(

    > Umiesz opisać przypadek, kiedy *da się* stwierdzić treść, ale *bez*
    > "czytelności"?

    No. Bierzesz np. wydruk i treść na nim jest. Ale plik np. elektroniczny
    jest już nieczytelny, bo np. soft się wyekspirował.

  • 9. Data: 2011-01-06 12:42:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No może nie rozumiem :(

    "Elektroniczna postać faktury".
    W PDFie, JPG, DOC albo czym tam sobie życzysz.

    > No. Bierzesz np. wydruk i treść na nim jest. Ale plik np. elektroniczny
    > jest już nieczytelny, bo np. soft się wyekspirował.

    To może sprawdź, że litera *nie zabrania* trzymania wydruku, co?
    Do tego, jak "soft wyekspirował", to wcale nie znaczy że dane
    są nieczytelne.
    To, że *TY* ich nie umiesz odczytać, nie znaczy że "niedasię".
    Też mam kłopoty z japońskimi (teraterm) i chińskimi opisami do
    programow, że tak to oględnie ujmę, ale to nie znaczy że są
    nieczytelne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-01-06 18:08:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > "Elektroniczna postać faktury".
    > W PDFie, JPG, DOC albo czym tam sobie życzysz.

    No właśnie... Z naciskiem na ,,czym tam sobie życzysz''.

    > To może sprawdź, że litera *nie zabrania* trzymania wydruku, co?

    No ale kluczowe jest trzymanie pliku, nicht wahr?

    > To, że *TY* ich nie umiesz odczytać, nie znaczy że "niedasię".

    ,,Wysoka Kontrolo, dla Boga Wszechmocnego nie ma nic niemożliwego, więc
    czemu Wysoka Kontrola uważa, że ta kupka spopielonych dokumentów jest
    nieczytelna?''

    > Też mam kłopoty z japońskimi (teraterm) i chińskimi opisami do
    > programow, że tak to oględnie ujmę, ale to nie znaczy że są
    > nieczytelne ;)

    Kwestia definicji czytelności. Dla mnie są nieczytelne.