  • 1. Data: 2011-06-10 09:44:29
    Temat: Re: Faktury w Euro
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    &gt; Rzeczywiście, pisze w art 24c że:
    &gt; Dodatnie różnice kursowe powstają, jeżeli wartość
    &gt; ...
    &gt; przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote według
    &gt; kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest niższa od wartości
    &gt; tego przychodu w dniu jego otrzymania, przeliczonej według faktycznie
    &gt; zastosowanego kursu waluty z tego dnia,

    I jeszcze jedna uwaga: w ustawie pisze o FAKTYCZNIE zastosowanym kursie z danego
    dnia. Kiedy ja nie dokonywałbym przewalutowywania codziennie, to nie byłoby
    przecież FAKTYCZNEGO kursu na każdy jeden dzień. FAKTYCZNY kurs byłby tylko w
    ostatnim dniu miesiąca, kiedy wykonywałbym przewalutowywanie.

    Zatem liczyłbym w sposób przedstawiony na samym początku: różnica = (suma z
    miesiąca w PLN wg NBP) - (suma z miesiąca w EURO * przelicznik EURO_do_PLN_PAYPAL)

    Dam radę w ten sposób ?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2011-06-10 12:26:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    >
    > Zatem liczyłbym w sposób przedstawiony na samym początku: różnica =
    > (suma z miesiąca w PLN wg NBP) - (suma z miesiąca w EURO *

    Posłużę się przykładem:
    A.dzień 02 miesiąca - sprzedaż i faktura na 100 EUR
    dopisujesz sobie na fakturze kurs z dnia 01 miesiąca 1EUR=4zł
    sprzedaż 400zł
    B. dzień 10 miesiąca - płacą Ci te 100 EUR- w tym dniu jest kurs 1EUR=5zł
    pieniądze leżą na rachunku - nic z nimi nie robisz
    C. ostatni dzień miesiąca - powiedzmy, żeprzewalutowujesz i wypłacasz PLN
    kur był 1EUR=6zł- wypłacasz 600zł gotóweczki.

    W Twoim modelu na koniec miesiąca nic się nie dzieje
    sprzedaż była 400zł - masz dodatkowe 200zł na koniec miesiąca
    ale jeśli dokonasz przewalutowania po kwartale, to o te 100zł (zdarzenie B -
    generuje te 100zł),
    upomni się skarbówka.
    Co innego różnice kursowe związane z konkretnym przychodem,
    a co innego różnice od własnych środków na rachunku.
    Te pierwsze powstaną zawsze - jak klient zapłaci, te drugie tylko jak
    dokonasz przewalutowania.
    (czy wypłaty z rachunku) Jak rozliczysz różnice kursowe związane z
    transakcją/przychodem, to możesz walutę
    sobie trzymać latami bez przewalutowania.