    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Firma na rodzicow
    Date: Thu, 18 Apr 2002 08:47:40 +0200

    On Thu, 18 Apr 2002, Wieslaw Tomczak wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ pracodawcy że ma DG; MOŻE - bo dzięki temu może odliczyć
    >+ "kwotę wolną" (nie ma czegoś takiego, aczkolwiek istnieje ;>)
    >+ od dochodu.
    >+
    >+ Pracownik ma obowiazek poinformowac pracodawce o ropzoczeciu wlasnej
    >+ dzialalnosci,

    Na początku się zdziwiłem co to ja napisałem :) (nie widać gdzie
    jest koniec cytatu).
    Co do meritum: pracownik IMO NIE MA takiego obowiązku.

    >+ gdyz przy przyjeciu do pracy sklada sie oswiadczenie
    >+ upowazniajace zaklad praca

    Ale ja wyżej napisałem że pracownik MOŻE poinformować
    po to żeby było jak piszesz. Nie chcesz - nie składasz
    oświadczenia:
    [...]
    >+ - nie osiagam przychodow z ktorych opodatkowuje sie samodzielnie
    >+ (dzialalnosc gospod. wynajem itp.)
    >+ - nie otrzymuje renty itp....

    ...mówisz że jesteś rentierem ;>

    >+ Standartowo jest jeszcze klauzula ze zobowiazuje sie do informowania o
    >+ wszelkich zmianach >

    Ależ oczywiście - bo pracodawca ma obowiązek "rzetelnie..." :)
    Więc rzetelnie informujesz że nie chcesz odliczania.

    >+ Oczywiscie, nie znam nikogo kto zostalby ukarany za
    >+ niedopelnienie tej formalnosci a przeciez urzad skarbowy w rozliczeniu
    >+ rocznym dostanie i tak tyle ile sie nalezalo, problem tylko w tym ze w
    >+ trakcie roku moglby dostac ciut wieksze zaliczki.

    Oczywiście. I pewnie US się przyczepi :> o ile by tak było.

    Ale problem można (chyba) rozwiązać i w drugą stronę: nie
    odliczając "kwoty wolnej" w DG; dobrze myślę ?

    Pozdrowienia, Gotfryd