  • 1. Data: 2008-11-27 20:22:23
    Temat: Fundusz Pracy - kiedy płacic
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów
    Szukam jakiegoś przepisu z wyjaśnieniem od razu najlepiej kiedy płaci się
    składkę na FP.
    Oczywiście ogólne farunki podlegania znam, chodzi mi o przypadki kiedy osoba
    zatrudniona jest za mniej niż minimalna krajowa.
    Czy wtedy nigdy się tej składki nie płaci od takie osoby? czy tylko pod
    pewnymi warunkami?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-11-27 20:41:45
    Temat: Re: Fundusz Pracy - kiedy płacic
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 21:22:23 pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > osoba zatrudniona jest za mniej niż minimalna krajowa.
    > Czy wtedy nigdy się tej składki nie płaci od takie osoby? czy tylko pod

    Jeśli nic się nie zmieniło, to płaci się jeśli suma wynagrodzeń
    jest równa lub przekracza
    płacę minimalną. Czyli jeśli zatrudniasz za płacę minimalną-1zł,
    a następnie ktoś zatrudni za ten brakujący 1zł, to automatycznie
    ty też powinieneś naliczać FP - czyli ważne jest uzyskanie
    oswiadczenia od pracownika o jego pozostałych dochodach.

    Mam nadzieje że niczego nie pomieszałem, ostatni raz potrzebowałem
    tego z półtora roku temu.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-11-28 08:57:24
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 27 Lis, 21:41, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > oswiadczenia od pracownika o jego pozostałych dochodach.
    >
    > Mam nadzieje że niczego nie pomieszałem, ostatni raz potrzebowałem

    Dodatkowo jeżeli w danym miesiącu, taki pracownik, który z wszystkich
    źródeł otrzymuje co najmniej płacę minimalną, a wyjątkowo w tym
    miesiącu otrzymał mniej niż minimalna, bo np. miał chorobowe płacone
    przez zus, czy urlop bezpłatny, lub przyjął/zwolnił się w tym miesiącu
    - i tak płacisz fundusz pracy, jeżeli pracownik przekroczyłby
    minimalną pracując pełnopłatny miesiąc.

  • 4. Data: 2008-11-28 18:08:57
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > oswiadczenia od pracownika o jego pozostałych dochodach.
    >
    > Mam nadzieje że niczego nie pomieszałem, ostatni raz potrzebowałem

    Czy ten przepis stosuje się też do umów o pracę?
    I jakiś przepis mi jest na to potrzebny...

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2008-12-04 08:06:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 21:22:23 +0100, pawelj napisał(a):

    > Witam grupowiczów
    > Szukam jakiegoś przepisu z wyjaśnieniem od razu najlepiej kiedy płaci się
    > składkę na FP.

    W zależności od terminu, oraz "typu" płatnika ;)
    Przeważa "3" czyli płatne do 15 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc ;)

    > Oczywiście ogólne farunki podlegania znam, chodzi mi o przypadki kiedy osoba
    > zatrudniona jest za mniej niż minimalna krajowa.

    Z definicji - płaca minimalna to taka płaca, którą pracownik musi
    "zarobić". Więc jak dokonałeś tego że osoba zarabia mniej niż minimalna?

    Masz na myśli ułamkowa część etatu?
    W takim przypadku także osoba musi zarobić ułamkową część minimalnej płacy.
    A FP w tym przypadku również musi być opłacane.
    Przyjmuj się tak:
    FP należy odprowadzić kiedy pracownik zarabia minimalna płacę, a w
    przypadku ułamkowej części etatu, czy też jeżeli nie przepracuje całego
    miesiąca - należy policzyć czy zarobiłby minimalna płacę gdyby ów cały
    miesiąc "przerobił na całym etacie".

  • 6. Data: 2008-12-04 11:07:30
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 4 Gru, 09:06, Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > przypadku ułamkowej części etatu, czy też jeżeli nie przepracuje całego
    > miesiąca - należy policzyć czy zarobiłby minimalna płacę gdyby ów cały

    A jeżeli ma dwa źródła dochodów, to je sumujesz, np. ma 1/2 etatu (od
    minimalnej płacy) u ciebie i swoją rentę. W takim przypadku płacisz za
    niego FP, mimo, że u ciebie nie osiąga minimalnej płacy.

  • 7. Data: 2008-12-04 19:37:37
    Od: "upsss" <u...@p...onet.pl>

    ?> Masz na myśli ułamkowa część etatu?
    Tak.
> [...]
    > przypadku ułamkowej części etatu, czy też jeżeli nie przepracuje całego
    > miesiąca - należy policzyć czy zarobiłby minimalna płacę gdyby ów cały
    I jak policze to co ?

    Potrzebna mi jest konkretna odpowiedź konkretnego przypadku :
    Rok 2008 - brutto 938 - zatrudnienie na część etatu. Umowa o pracę - jedyne
    miejsce pracy.
    Naliczać fundusz od tej osoby czy nie?

    --
    Pawełj

  • 8. Data: 2008-12-05 09:33:48
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Potrzebna mi jest konkretna odpowiedź konkretnego przypadku :
    > Rok 2008 - brutto 938 - zatrudnienie na część etatu. Umowa o pracę - jedyne
> [...]

    Jeżeli to rok 2008, i osoba przepracowała cały miesiąc i pensja brutto
    938, i nie ma żadnych innych dochodów, to FP - nie.

  • 9. Data: 2008-12-05 15:52:45
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 5 Dec 2008 01:33:48 -0800 (PST), Asen napisał(a):

    > Jeżeli to rok 2008, i osoba przepracowała cały miesiąc i pensja brutto
    > 938, i nie ma żadnych innych dochodów, to FP - nie.

    Zauważ Asen że upsss wspomniał iż pracownik przepracował co prawda cały
    miesiąc i zarobił 938 brutto, jednak pracował na ułamku etatu. Isottne -
    IMO - jest tutaj jaki to "ułamek" etatu dotyczy tegóź pracownika. Bo w
    "przeliczeniu" na pełny etat może się okazać iż ten pracownik "zarobiłby by
    ponad 1126 brutto" ;)