  • 1. Data: 2002-01-26 18:29:25
    Temat: Fundusze remontowe Spółdzielni Mieszkaniowych
    Od: "gerod" <g...@p...onet.pl>

    Czy istnieje Rozporządzenie lub Ustawa regulująca na jakie cele Spółdzielnie
    Mieszkaniowe moga przeznaczać wpłacane przez lokatorów srodki pieniężne na
    tzw."fundusze remontowe"?

    Gerod

  • 2. Data: 2002-01-26 18:41:33
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "gerod" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Spółdzielnie
    > Mieszkaniowe moga przeznaczać wpłacane przez lokatorów srodki pieniężne

    IMHO decyduje o tym statut każdej Spółdzielni.

    Magdip

  • 3. Data: 2002-01-26 19:41:40
    Od: "gerod" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO decyduje o tym statut każdej Spółdzielni.

    Tak się składa, że mam przed sobą taki statut i nie ma w nim słowa o tym, na
    co SM może przeznaczyć pieniądze z funduszu remontowego opłacanego przez
    lokatorów
    Wydaje mi się, że sprawe reguluje Rozporządzenia Ministra Gospodarki
    Przestrzennej i Budownictwa z 21 grudnia 1996 r. i SM może przeznaczać
    fundusz na cele określone w w/w rozporządzeniu, ponieważ lokator może
    wpłaconą do SM kwotę odliczyć od podatku dochodowego.

    Czy w świetle powyższego SM może z tego funduszu wydawać środki na inne
    cele niz przewidziane w rozporzadzeniu?

    Gerod

  • 4. Data: 2002-01-28 11:21:07
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Dla członka kosztem jest odpis na f. remontowy i nie ma znaczenia z
    formalego punktu widzenia członka na co SM wydaje środki z funduszu. Członek
    ma prawo odliczyć wydatki związane z wpłatą na na fundusz, a nie środki
    wydatkowane przez SM na remonty.

    Pozdr. JerryU

  • 5. Data: 2002-01-28 11:27:52
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>