    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Garaz blaszak
    Date: Fri, 27 Oct 2006 17:45:34 +0200

    On Fri, 27 Oct 2006, Marcin wrote:

    > Witam
    >
    > Kupilem garaz i chcialbym go wliczyc w koszty dzialalnosci gospodarczej.

    Mi się wydaje że:
    - garaż luzem, nie traktowany jako "towar" (do dalszej odsprzedaży), sam
    w sobie kosztem nie jest
    - aktualne przepisy nie pozwalają na używanie "blaszaka" *jako garażu*
    bez stosownego zgłoszenia
    - opłaty związane z "doprowadzeniem do używalności" owego garażu będą
    się liczyły do wartości początkowej :) (znaczy >3500 zł IMO jest
    pewne)

    Powstaje nadto pytanie, czy w związku z zaliczeniem tegoż garażu do
    majątku w DG (niezależnie już czy jako ST czy jako wyposażenie) nie
    należy go uznać za "obiekt budowlany przeznaczony dla celów DG", co
    może się trochę odbić na wysokości podatku od tegoż obiektu.

    > Cena
    > 3400 brutto. Rozliczam sie na podstawie KPiR. Nie wiem czy to ma zwiazek ale
    > samochod garazowany jest samochodem wlasciciela firmy nie uwzgledniony w EST.

    Na razie do tego się nie wypowiadam :), ale groźbę zadania pytania czy
    jakiś hak z powodu "wykorzystywania dla celów osobistych" się nie znajdzie
    widzę :|

    pzdr, Gotfryd