  • 1. Data: 2006-10-27 09:18:39
    Temat: Garaz blaszak
    Od: Marcin <w...@p...fm>

    Witam

    Kupilem garaz i chcialbym go wliczyc w koszty dzialalnosci gospodarczej.
    Cena 3400 brutto. Rozliczam sie na podstawie KPiR. Nie wiem czy to ma
    zwiazek ale samochod garazowany jest samochodem wlasciciela firmy nie
    uwzgledniony w EST.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-27 15:45:34
    Temat: Re: Garaz blaszak
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, Marcin wrote:

    > Witam
    >
    > Kupilem garaz i chcialbym go wliczyc w koszty dzialalnosci gospodarczej.

    Mi się wydaje że:
    - garaż luzem, nie traktowany jako "towar" (do dalszej odsprzedaży), sam
    w sobie kosztem nie jest
    - aktualne przepisy nie pozwalają na używanie "blaszaka" *jako garażu*
    bez stosownego zgłoszenia
    - opłaty związane z "doprowadzeniem do używalności" owego garażu będą
    się liczyły do wartości początkowej :) (znaczy >3500 zł IMO jest
    pewne)

    Powstaje nadto pytanie, czy w związku z zaliczeniem tegoż garażu do
    majątku w DG (niezależnie już czy jako ST czy jako wyposażenie) nie
    należy go uznać za "obiekt budowlany przeznaczony dla celów DG", co
    może się trochę odbić na wysokości podatku od tegoż obiektu.

    > Cena
    > 3400 brutto. Rozliczam sie na podstawie KPiR. Nie wiem czy to ma zwiazek ale
    > samochod garazowany jest samochodem wlasciciela firmy nie uwzgledniony w EST.

    Na razie do tego się nie wypowiadam :), ale groźbę zadania pytania czy
    jakiś hak z powodu "wykorzystywania dla celów osobistych" się nie znajdzie
    widzę :|

    pzdr, Gotfryd