  • 1. Data: 2006-01-28 11:40:17
    Temat: Garnitur dla przedstawiciela handlowego?
    Od: "Jarek" <b...@m...pl>

    Witam,

    Czy firma handlowo usługowa (działalność gospodarcza), może kupić swoim
    przedstawicielom handlowym garnitury i wliczyć sobie taką fakturę w
    koszty (dodatkowo odliczyć VAT)?
    Jeżeli tak to ile sztuk w ciągu roku?
    Czy właścicielka takiej fimy może kupić sobie (np. raz w roku) ubranie
    do celów reprezentacyjnych?
    Będę wdzięczny za podstawę prawną (może jakieś ożecznictwo), bo moja
    księgowa twierdzi, że nie można.

    Pozdrawiam serdecznie, Jarek

  • 2. Data: 2006-01-28 12:34:48
    Temat: Re: Garnitur dla przedstawiciela handlowego?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drfla1$8pi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Jarek <b...@m...pl> pisze:

> [...]
    > Jeżeli tak to ile sztuk w ciągu roku?
    > Czy właścicielka takiej fimy może kupić sobie (np. raz w roku) ubranie

    Na mój gust spokojnie można to wszystko wrzucić w koszty reklamy i
    reprezentacji. Do wysokości 0,25% przychodu.

    http://www.gofin.pl/podp.php/210/1201/62879/?PHPSESS
    ID=92403f5cfe34c86bfb28ab389fbd9038

    art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy o PDoOP

    > Będę wdzięczny za podstawę prawną (może jakieś ożecznictwo), bo moja
    > księgowa twierdzi, że nie można.

    Zmień księgową ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2006-01-28 17:05:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > Na mój gust spokojnie można to wszystko wrzucić w koszty reklamy i
    > reprezentacji. Do wysokości 0,25% przychodu.

    Nie tak znowu spokojnie.
    Jak widać trzeba spełnić trochę warunków.
    Jarkowi raczej nie chodziło o uniformy dla pracowników.

  • 4. Data: 2006-01-28 19:27:53
    Od: "Umiar" <u...@g...com.pl>

    cef napisał:

    > Nie tak znowu spokojnie.
    > Jak widać trzeba spełnić trochę warunków.
    > Jarkowi raczej nie chodziło o uniformy dla pracowników.

    w przypadku przedstawiciela uniformem jest garnitur.

    Umiar

  • 5. Data: 2006-01-29 11:09:35
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drg89e$iqt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Nie tak znowu spokojnie.
    > Jak widać trzeba spełnić trochę warunków.

    I zostały one spełnione.

    > Jarkowi raczej nie chodziło o uniformy dla pracowników.

    Przeczytaj sobie dokładnie tekst ze strony, do której linka podałam.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-01-29 15:48:08
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I zostały one spełnione.

    > Przeczytaj sobie dokładnie tekst ze strony, do której linka podałam.

    O ile z garniturami dla przedstawicieli nie będzie problemów, gdyż dla nich jest
    to ubranie robocze które pracodawca ma obowiązek im zapewnić, to takiej pewności
    nie ma jeżeli chodzi o właściciela firmy. Jeżeli jest to sprawa jednorazowa to
    pół biedy, ale w przypadku częstych zakupów, nie przejdzie.

  • 7. Data: 2006-01-29 17:00:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
    > Przeczytaj sobie dokładnie tekst ze strony, do której linka podałam.

    Właśnie to samo chciałem Ci zaproponować.
    Jeśli garnitury dla przedstawicieli przejdą
    (jak uważa-poniżej - złodziej podatków),
    to nie jako garnitury, ale odzież pozbawiona
    cech osobistych - z jakimś logo, itp.
    Jeśli będą to tylko garnitury - nawet jednakowe dla wszystkich,
    ale bez cech wylkuczających użycie do celów osobistych-
    to nie będzie to KUP.

  • 8. Data: 2006-01-29 18:31:44
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:driseh$fre$1@nemesis.news.tpi.pl>
    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Jeśli będą to tylko garnitury - nawet jednakowe dla wszystkich,
    > ale bez cech wylkuczających użycie do celów osobistych-
    > to nie będzie to KUP.

    A czy Jarek gdziekolwiek napisał, że wyklucza takie cechy w odzieży, jaką
    zamierza kupić?

    --
    PozdrawiaM

  • 9. Data: 2006-01-29 18:32:38
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:4282.000000e2.43dce3b8@newsgate.onet.pl>
    złodziej podatków <e...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > dla nich jest to ubranie robocze które pracodawca ma obowiązek im
    > zapewnić, to takiej pewności nie ma jeżeli chodzi o właściciela

    Dlaczego? Czy właściciel DG nie może reprezentować swojej firmy i w tym celu
    zakupić odpowiedniej odzieży?

    --
    PozdrawiaM

  • 10. Data: 2006-01-29 20:03:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:driseh$fre$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > A czy Jarek gdziekolwiek napisał, że wyklucza takie cechy w odzieży,
    > jaką zamierza kupić?

    Nie napisał też, że zamierza nadać takie cechy :-)
    Z pytania wynikało, że miał na myśli zwykłe garnitury.