  • 1. Data: 2006-01-27 22:29:09
    Temat: Przelewy miedzy firmami.
    Od: "XXX" <m...@p...fm>

    Sytuacja hipotetyczna.
    Firma A wspolpracuje z firma B. Firma A przelewa pieniadze na konto firmy B,
    za ktore firma B zakupuje towar biorac fakture na firme A, transportuje ten
    towar do firmy A i wystawia za usluge transportowa fakture firmie A. Co na
    taka sytuacje US. Czy w przypadku ewentualnej kontroli nie bedzie to
    sytuacja od ktorej bedzie trzeba zaplacic jakies podatki? Pomijajac
    oczywiscie fakture transportowa bo to oczywiste. Chodzi mi tylko o podatek
    od tej kasy przelanej.

    pozdrawiam
    XXX

  • 2. Data: 2006-01-27 22:43:52
    Temat: Re: Przelewy miedzy firmami.
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    XXX wrote:

> [...]
    > sytuacja od ktorej bedzie trzeba zaplacic jakies podatki? Pomijajac
    > oczywiscie fakture transportowa bo to oczywiste. Chodzi mi tylko o podatek

    Dziwne to, czy firma B po prostu nie moze wystawiac faktury za
    towar+dostawe?

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 3. Data: 2006-01-27 22:46:09
    Od: "XXX" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dziwne to, czy firma B po prostu nie moze wystawiac faktury za
    > towar+dostawe?

    Moze i dziwne, ale po pierwsze towar jest kupowany w niemczech i firma A
    zyczy sobie zeby faktury byly na jej firme. Po drugie firma B nie dysponuje
    srodkami na zakup tego towaru, dlatego firma A przelewa pieniadze na jej
    konto.

    pzdr
    XXX

  • 4. Data: 2006-01-28 05:26:29
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 23:46:09 +0100, XXX napisał(a):

> [...]
    > srodkami na zakup tego towaru, dlatego firma A przelewa pieniadze na jej

    A czemu firma A sama sobie w Niemczech nie kupi i nie zleci wam tylko
    transportu ??
    Cała ta transakcja coś zamotana - nie wiadomo po co.
    Obawiałbym się czy tu przypadkiem nie będzie miał zastosowania przepis o
    wystawianiu faktur VAT na otrzymane zaliczki.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2006-01-28 09:07:46
    Od: "XXX" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Obawiałbym się czy tu przypadkiem nie będzie miał zastosowania przepis o
    > wystawianiu faktur VAT na otrzymane zaliczki.

    Fakt jest zamotana, ale chodzi mi o interpretacje US.

    pzdr
    XXX

  • 6. Data: 2006-01-28 09:55:15
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2006 10:07:46 +0100, XXX napisał(a):

    > Fakt jest zamotana, ale chodzi mi o interpretacje US.

    no to zwróć się do US o iterpretację - tutaj takowej nie dostaniesz ;)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2006-01-31 00:54:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jan 2006, XXX wrote:

> [...]
    > za ktore firma B zakupuje towar biorac fakture na firme A, transportuje ten
    > towar do firmy A i wystawia za usluge transportowa fakture firmie A.

    Nie wiem czy piszesz o "stałym pośredniczeniu".
    Przeczytaj art. 758 Kodeksu Cywilnego.
    Pasuje?
    Jednorazowo to chyba pod zlecenie podejdzie.
    "Zakup na rzecz...".

    > Co na taka sytuacje US.

    Nie wiem :)
    Ja bym trwał na stanowisku że był to "zakup na rzecz firmy A
    razem z transportem".
    Rozumiem że zachodzi pytanie czy firma B powinna wystawić f-rę
    VAT na całość wartości towaru: nie widzę podstawy prawnej.
    Jest taka ? ;)
    Przyznaję że problem istnieje: kto jest właścicielem towaru
    w czasie transportu?

    > Chodzi mi tylko o podatek od tej kasy przelanej.

    Spróbuj określić czym owa "kasa przelana" jest :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)