  • 1. Data: 2006-01-28 09:17:44
    Temat: podatki s.c.i jej wspolnikow
    Od: "MaG" <m...@o...pl>

    witam,
    pewnie dla niektorych to pytanie banalne ale ja mam pierwszy raz do
    czynienia ze s.c.
    jest 2 wspolnikow kazdy po 50% udzialu: vat-7 skladam tam gdzie siedziba
    s.c. podlega a 2*pit-5 gdzie podlegaja wspolnicy ze wzgledu na miejsce
    zamieszkania??
    czy przychod i koszty ze sp.c. dziele na dwa i kazdy ze wspolnikow ma
    odpowiednia kwote dochodu/straty??
    jakies to wydaje mi sie dziwne.
    pozdrawiam
    MaG

  • 2. Data: 2006-01-30 11:05:12
    Temat: Re: podatki s.c.i jej wspolnikow
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "MaG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkania??
    > czy przychod i koszty ze sp.c. dziele na dwa i kazdy ze wspolnikow ma
    Podatek dochodowy płaci każdy ze wspólników ze swojej częsci dochodów z
    działalności, czyli w tym przypadku z 50% wyników s.c. Każdy rozlicza sie
    odrębnie jako osoba fizyczna, s.c. nie ma osobowości prawnej i nie jest
    podmiotem w podatku dochodowym. Zauważ, że wspólnicy s.c. mogą nawet
    rozliczać się ze swoich dochodów w tejże spółce w zupełnie odmienny sposób -
    jeden może wybrać podatek liniowy, a drugi wg skali. Nie ma w tym nic
    dziwnego.
    Pozdr. Graszka.

  • 3. Data: 2006-01-31 00:58:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2006, MaG wrote:

    > czy przychod i koszty ze sp.c. dziele na dwa i kazdy ze wspolnikow ma
    > odpowiednia kwote dochodu/straty??

    Obejrzyj formularz PIT-5/PIT-5L i przyjrzyj się polu "udział" :)

    > jakies to wydaje mi sie dziwne.

    Dlaczego ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd