    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie przechowywać dokumenty działalności
    Date: Sat, 24 May 2008 01:16:12 +0200

    On Fri, 23 May 2008, Krzysztof J wrote:

    > Gość z urzędu kontroli skarbowej twierdzi, że zezwolenie na działalność
    > czyli np. wpis do ewidencji należy mieć w miejsu prowadzenia działalności,
    > a za przechowywanie w siedzibie - karze mandatem 1000 zł (akurat nie mnie).

    Jeśli wystawił mandat, to powinien na nim podać podstawę prawną.
    Być może jakiś przepis istnieje (w naszym prawie nigdy nic nie wiadomo),
    ale na moje oko *nawet* jakby istniał, to raczej nie w przepisach
    podatkowych.
    A to by znaczyło, że karać powinien "właściwy organ" - czyli np.
    wydział PG Policji. No chyba że inspektor US ma prawo do ukarania
    za niewłaściwą wentylację (wzorem kominiarza) bądź niezapięcie
    pasów (wzorem policji drogowej), w co powątpiewam.
    Moze ktos skomentować?
    I co jeszcze: na pewno masz na myśli "na przykład wpis do ewidencji",
    a nie zezwolenie na *konkretną* działalność, taką jak np. sprzedaż
    art. alkoholowych, świadczenie usług teletransmisji albo inne takie
    wynalazki, dla których istnieją odrębne (miejscami restrykcyjne)
    regulacje prawne?

    > Co do innych dokumentów (NIP REGON, a może ewidencje KPiR, VAT)

    Akurat dla KPiR regulacja jest jasna i wyraźna, może leżeć w trzech
    miejscach:
    - prowadzenia DG
    - biurze rachunkowym
    - "miejscu wskazanym jako siedziba" (IMO przy DG OF oznacza to miejsce
    zamieszkania, ale sformułowanie IMVHO pozwala na dyskusję nad
    pewną dowolnością)

    W przypadkach 2. i 3. w miejscu prowadzenia ma być ewidencja sprzedaży
    (która może być zastąpiona ES VAT lub kasą fiskalną, trzeba dopasować
    się do "myków" z rozporządzenia).
    Przepis tu:
    http://www.gofin.pl/5,36,28357,0.html
    par. 8 i 9