    From: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Date: Fri, 31 Jan 2003 15:47:21 +0100
    <b1b891$ae4$1@inews.gazeta.pl> <b1b8fu$9u2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <b1b95f$djb$1@inews.gazeta.pl> <b1bbc9$1f7v$1@news2.ipartners.pl>
    <b1bbrq$r1m$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <b1bclq$qdr$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bdlv$43t$2@news.tpi.pl> <b1bf4f$5t1$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bfke$o9s$1@news.tpi.pl> <b1bj0f$i8s$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@m...in.tarnow.pl> <b1bn5o$1o1$1@inews.gazeta.pl>
    <b1c8oe$rk5$1@news.onet.pl> <b1d7eq$2gml$1@news2.ipartners.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b1dc7b$2jqp$1@news2.ipartners.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b1dea5$2l6s$1@news2.ipartners.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>

    news:Pine.WNT.4.50.0301311448470.-381551@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > ,On Fri, 31 Jan 2003, Daniel Chlodzinski wrote:
    > [...]
    >
    > Bardzo dobre pytanie: kwalifikuje się do propozycji "a poczytaj
    > ustawę" ;) Nie żartuję: jeszcze DG nie zamykasz, a czego się
    > dowiesz to twoje :]
    > Leży w okolicach www.rzeczpospolita.pl, na przykład :)

    Latwo powiedziec, siedze wlasnie i czytam ustawe ale albo ja jestem jakis
    malo bystry albo ta ustawe ktos napisal specjalnie takim jezykiem.

    Zaczynam od.
    Art. 6a.
    1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają również towary
    własnej produkcji oraz towary, które po nabyciu nie zostały odprzedane, w
    przypadku:
    2) zaprzestania przez podatnika będącego osobą fizyczną wykonywania
    czynności podlegających opodatkowaniu, obowiązanego, na podstawie odrębnych
    przepisów do zawiadomienia właściwego organu o zaprzestaniu wykonywania
    działalności gospodarczej.
    8. Podstawą opodatkowania jest wartość towarów wymienionych w ust. 1,
    ustalona zgodnie z art. 15 ust. 3.

    Czyli ide do

    Art. 15.

    3. Podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust. 3 jest wartość
    towarów lub usług obliczona według cen sprzedaży stosowanych w obrotach z
    głównym odbiorcą (odbiorcami), a w przypadku braku odbiorcy - według
    przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku z dnia
    przekazania, zamiany lub darowizny, zmniejszona o kwotę należnego podatku.

    I moze mi to ktos przetlumaczyc na polski jezyk. Rozumiem ze moj komputer za
    2500 + 550 VAT to towar ktory po nabyciu nie zostal odsprzedany a ja
    zaprzestalem wlasnie wykonywania dzialalnosci gospodarczej. Teraz powinienem
    ten komputer opodatkowac zgodnie z art 6a ust 1 a podstawe okreslic zgodnie
    z art 15 ust 3. Prosze mi w takim razie wyjasnic czy dzien przekazania,
    zamiany lub darowizny to dzien kiedy likwiduje DG i przekazuje komputer na
    potrzeby wlasne lub go sprzedaje ( wartosc 1000 + 220 VAT ) czy moze dzien
    zakupu komputera (jego poczatkowa cena ). Nie bardzo rozumiem tez pojecie
    zmniejszona o kwote naleznego podatku ?? Jaki nalezny ?? Z ostatniego
    miesiaca wykonywania DG, z dwoch ostatnich ?? I dlaczego zmniejszona,
    wydawalo mi sie ze te 220 zl z mojego przestarzalego komputera zwiekszy moj
    podatek nalezny i panstwu oddam sume. Ale moze ja nie rozumiem pojecia
    podatek nalezny i naliczony. Tylko prosze mnie do ustawy nie odsylac bo to
    nie znalazlem "przez podatek nalezny/naliczony rozumie sie ..." :-)).

    Prosze mnie oswiecic laskiawie bo na razie jestem jak dziecko we mgle
    przegladajac ustawe i nawet nie wiem czy dobre artykulu przytoczylem do
    mojego przykladu.

    Daniel