  • 31. Data: 2003-01-30 17:25:12
    Temat: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    maup <k...@m...in.tarnow.pl> napisał(a):
    > Prawda jest taka, że w razie końtroli to Ty będziesz musiał udowodnić
    > smutnym z UKS, że taka a taka rzecz była Ci niezbędna do osiągnięcia
    > przychodu.

    wiem o tym. postaram sie nie "szalec" (tymbardziej ze poki co nawet nie mam
    pomyslu z czym)

    > Co do VAT (i nie tylko), Berdycz pisze szczerą prowdę. Kupowanie pierdół
    > - byleby tylko nie wykazać na VAT-7 i nie wpłacać do US - jest
    > nonsensem

    wiem, wiem wiem ;) nie zamierzam niczego takiego robic. po prostu szukam w
    glowie (i u grupowiczow) pomyslow gdzie na codzien umyka mi ten VAT.

    dziekuje np bardzo za informacje o kiosku - kupujac bilet miesieczny
    spokojnie bede mogl chyba poprosic fakture

    >, bo płacisz ten VAT kupując pierdoły.
    > Pilnuj _faktycznie_ ponoszonych wydatków, bierz faktury na to co
    > kupujesz i pilnuj, żeby kasa się nie rozłaziła po kątach (a lubi,
    > zwłaszcza świeżym właścicielom firm ;)) ).

    co krok ktos mnie poucza zeby uwazac. dziekuje bardzo. chociaz musze przyznac
    ze caly czas zastanawiam sie na co mam uwazac ;)

    dziekuje jeszcze raz za informacje

    pozdrawiam
    Michal

  • 32. Data: 2003-01-30 17:26:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > 50
    >
    > No wlasnie, ja też. Nigdy nie mogłem pojąć takich co tak robią.
    > Choć może... z makroekonomicznego punktu widzenia, to właśnie oni
    > nakręcają gospodarkę, a my przyczyniamy się do recesji?

    Dokładnie. Teraz juz wiem przez kogo ta recesja...
    No i co? Nie wstyd Ci?

    :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 33. Data: 2003-01-30 17:26:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mam 1000 zl, jesli kubilbym te czasopisma za 500 zostalo by mi tylko
    > 500 zl. a tak zostanie mi 610. dla mnie ta kalkulacja starcza by szukac
    > VATowcow robiac normalne/ planowane/ potrzebne i tak zakupy. tylko gdzie :)

    Pomyśl!
    Sprzedałeś się za 1000, wziąłeś 1220, 220 oddałeś VATu,około 200 oddałeś PITu,
    zostało ci 800 (pomijając inne wydatki)
    Kupiłeś gazet za 500 netto, zapłaciłeś 660. zapłaciłeś około 100 zł PITu , zostało ci
    400 zł.
    Gazety były niepotrzebne.
    Lepiej mieć 800 czy 400 zł ??? Na żarcie, na rodzinę, na piwo... ??????????:-((

  • 34. Data: 2003-01-30 17:41:38
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):
    > Gazety były niepotrzebne.

    wrr ;)
    "gazety" kupuje od 10 lat ale o tym dyskutowac nie chce. :)

    w tym watku juz 6 raz chyba ktos mi mowi "nie kupowac bez celu". to juz
    slyszalem i wiem. intersuje mnie (i to pisze od poczatku) gdzie w codziennym
    zyciu szukac przykladu na uciekajace mi koszty, ktore i tak ponosze.

    przyklady do ktorych doszedlem sam:
    - telefon kom., za ktory i tak place
    - bilet miesieczny, ktory i tak potrzebuje
    - gazety, ktore czytam i czytac lubie.

    napisalem na grupe bo wlasnie szukam pomyslow na takie "i tak".
    wrr :)))

    pozdrawiam
    Michal

  • 35. Data: 2003-01-30 17:55:26
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > slyszalem i wiem. intersuje mnie (i to pisze od poczatku) gdzie w codziennym
    > zyciu szukac przykladu na uciekajace mi koszty, ktore i tak ponosze.

    maup to napisał:
    bierz faktury na wszystkie zakupy, jakie robisz na potrzeby twojej działalności !

    chyba nie chcesz "w koszty" wsadzić wydatków na domowe ubrania, umeblowania, płyt z
    muzyką, DVD, telewizora, jedzenia, prezerwatyw ,
    knajpy, dyskoteki, kurewki....

    Czy oczekujesz odpowiedzi skąd brać LEWE faktury ?????
    Co jakiś czas ktoś ogłasza się, że "sprzeda koszty" np. za 5%+VAT. Skorzystasz ???

  • 36. Data: 2003-01-30 18:01:00
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):
    > chyba nie chcesz "w koszty" wsadzić wydatków na domowe ubrania,
    umeblowania, pł
    > yt z muzyką, DVD, telewizora, jedzenia, prezerwatyw ,
    > knajpy, dyskoteki, kurewki....

    nie ale nie wiem co wogoel moge brac w kozty (jako odliczenie
    od dochodu i od podatku) i w jakim %.

    o fakturach VAT tez juz sie doweidzialem. dziekuje

  • 37. Data: 2003-01-30 18:09:15
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > nie ale nie wiem co wogoel moge brac w kozty (jako odliczenie
    > od dochodu i od podatku) i w jakim %.

    Tylko to co jest _kosztem uzyskania przychodu_.
    przy usługach informatycznych co może być takim niezbędnym wydatkiem???
    komputer, oprogramowanie, literatura fachowa....

    oraz wydatki :
    rzeczony telefon, bilet na tramwaj, może eksploatacja auta (jak go masz), wyposażenie
    "biura"(?)

    oraz wydatki reprezentacyjne:
    np kawa, obiad dla kontrahenta...

    gdybyś handlował to towar byłby kosztem, marża zyskiem, ale usługa to rękodzieło, nie
    ma takich wysokich kosztów.

  • 38. Data: 2003-01-30 21:06:14
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):
    > Tylko to co jest _kosztem uzyskania przychodu_.
    > przy usługach informatycznych co może być takim niezbędnym wydatkiem???
    > komputer, oprogramowanie, literatura fachowa....

    o tym pomyslalem na poczatku. dziekuje jednak za krotki spis.
    mam chyba gosc szeroki wachlarz mozliwosci jesli chodzi o przedmiot
    dzialnosci gospodarczej. stad pytanie "co wogole mozna".

    > oraz wydatki :
    > rzeczony telefon, bilet na tramwaj, może eksploatacja auta (jak go masz),
    wypos
    > ażenie "biura"(?)

    hm wyposazenie biura - tego nie znalem. dziekuje.

    > oraz wydatki reprezentacyjne:
    > np kawa, obiad dla kontrahenta...

    do jakiej kwoty/ jaki jest limit?

    > gdybyś handlował to towar byłby kosztem, marża zyskiem, ale usługa to
    rękodzieł
    > o, nie ma takich wysokich kosztów.

    jako przedmiot dzialnosci gospodarczej wpisalem: uslugi (w tym inform.),
    handel detaliczny i hurtowy, import-export towarow i uslug. obszar dzialania:
    caly kraj.

    czy to powieksza troszke poszukiwania zrodel do odliczen? ;)

    pozdrawiam
    Michal

  • 39. Data: 2003-01-30 21:11:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > czy to powieksza troszke poszukiwania zrodel do odliczen? ;)

    o co kupisz musisz sprzedać, inaczej remanent cię zje:-)

  • 40. Data: 2003-01-30 21:39:58
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    berdycz <p...@b...pl> napisał(a):

    > o co kupisz musisz sprzedać, inaczej remanent cię zje:-)

    hm a nie mozna czegos nabyc jako, nie wiem narzedzia pracy?
    konkretnie: chce kupic sprzet kuchenny i zastanawiam sie, czy moge to pod cos
    podczepic - np do handlu?

    pozdrawiam wieczornie
    Michal