    From: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Help!! Szkolenie EFS i przychód
    Date: Tue, 14 Aug 2007 13:19:59 +0200

    t...@o...pl pisze:
> [...]
    nr_sek=140640&i_smpp_s_strona=2

    Niedawno przestałem zajmować się sam księgowością mojej b.małej
    firmy. Właśnie dlatego co dobrze określiłeś ".... przepisami".

    Rozumiem, że całą fakturę można wrzucić w koszty, ale jak
    zaksięgować, że 80% to przychód? Na podstawie tej samej faktury?

    > Jeśli nikt inny nie poda konretów, to rozważ mixa - płacisz podatek od
    > tych 80%,
    > występujesz o interpretacje - i jeśli będzie po myśli to korygujesz
    > przychód w dół
    > i masz nadpłatę.

    No tak, zawsze można postawić się w roli ofiary i ew. liczyć na łaskę.
    Tylko dlaczego? Przecież to ALTKOM kasuje 100% i niech on sobie płaci
    ile tam musi tego podatku.
    20% z 6000 => 1200 (koszt) => pokrycie 228 zł podatku
    80% z 6000 => 4800 (niby zysk) => do zapłaty 912 zł podatku
    I to w 1. progu (lub liniowo)!

    To co? Płacę 1200 zł za kurs i dodatkowo (GRATIS) 912 zł podatku?

    Nie jestem władny dawać interpretacji ale myślę, że najlepiej zadzwonić
    do księgowości ALTKOMu i się zapytać jak to zaksięgować. Na pewno
    nie będziesz pierwszym z takim dylematem.

    Pozdrawiam
    Marcin