  • 1. Data: 2008-11-21 16:10:22
    Temat: Ile bedzie wynosil ZUS w 2009 ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Dzisiaj kompletny ZUS (51+52+53) z dzialalnosci gospodarczej to niecale 800
    zl. Ile bedzie mniej wiecej wynosil w 2009 roku (po podwyzce min krajowego o
    150 z l do 1276 zl)

    Fantom

  • 2. Data: 2008-11-22 18:10:45
    Temat: Re: Ile bedzie wynosil ZUS w 2009 ?
    Od: "pawelj" <antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Dzisiaj kompletny ZUS (51+52+53) z dzialalnosci gospodarczej to niecale
    > 800 zl. Ile bedzie mniej wiecej wynosil w 2009 roku (po podwyzce min
    > krajowego o 150 z l do 1276 zl)
    Ale nie od minimalnej jest liczony zus a od średniej chyba> przynajmniej
    społeczne bo zdrowotne to jeszcze od jakiegoś innego gada.

    Zmiana minimalnej krajowej chyba nie będzie miała wielkiego znaczenia.

    Pawełj

  • 3. Data: 2008-11-22 18:20:06
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Użytkownik "pawelj" <antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > społeczne bo zdrowotne to jeszcze od jakiegoś innego gada.
    >
    > Zmiana minimalnej krajowej chyba nie będzie miała wielkiego znaczenia.

    Aha
    Czyli raczej duzo nie wzrosnie w 2009 ?

    Fantom

  • 4. Data: 2008-11-22 19:02:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-22, pawelj <antyspam> wrote:

    [...]

    > Ale nie od minimalnej jest liczony zus a od średniej chyba> przynajmniej
    > społeczne bo zdrowotne to jeszcze od jakiegoś innego gada.
    >
    > Zmiana minimalnej krajowej chyba nie będzie miała wielkiego znaczenia.

    Wg Ciebie zmiana minimalnej nie wpłynie na średnią? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-11-22 19:46:51
    Od: "pawelj" <pawelj .@poczta.onet.pl>

    > On 2008-11-22, pawelj <antyspam> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wg Ciebie zmiana minimalnej nie wpłynie na średnią? :)

    Będzie miała wpływ - ale mniejszy niż podwyżki górników , nauczycieli,
    urzędników, prezesów różnych firm itd.

    Wydaje mi się że to, że podniesie się minimalna krajowa nijak nie da się
    przeliczyć na podniesienie składek.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2008-11-22 20:19:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-11-2008 o 20:02:22 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-11-22, pawelj <antyspam> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wg Ciebie zmiana minimalnej nie wpłynie na średnią? :)

    Ale to raczej najwcześniej od kolejnego kwartału.
    Poza tym nie wiem jak oni liczą tą średnią, czy bezrobotni
    też są zliczani z pensją 0 ;-) - bo jeśli tak, bo zwiększona ilość
    bezrobotnych też wpłynie na wynik :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-11-22 21:04:39
    Od: "pawelj" <pawelj .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wg stawek podanych na stronie http://zus.pl/files/minimalna_podstawa.pdf
    zawsze najwyższa jest stawka za okres od czerwca do sierpnia czyli podstawa
    jest brana ze średniej z poprzedniego kwartału - a więc wpyłata 13-tek i 14
    w sferze budzetowej i górnictwie oraz wypłata wyrównań podwyżek od stycznia
    do marca.

    Poza rokiem 2001 -reguła ta się sprawdza.
    Nie chce mi się szukać jakie były minimalne krajowe i o ile wzrosła
    podstawa.
    Ale spokojnie można przyjąć że o ok 120 zł podstawa wzrośnie

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2008-11-23 14:06:58
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 22 Lis, 22:04, "pawelj" <pawelj ....@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > podstawa.
    > Ale spokojnie można przyjąć że o ok 120 zł podstawa wzrośnie

    ZUS zapowiada, że ustali jedną stawkę ZUS dla przedsiębiorców na cały
    rok... nie wiem czy zdąży, ale jeśli tak, to można przypuszczać, że
    zechce powetować sobie wszelkie wyimaginowane w swojej głowie straty i
    średnio dowali z wyższej półki już od stycznia.
    Asen

  • 9. Data: 2008-11-23 14:59:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Asen w
    qm.googlegroups.com>:

    > ZUS zapowiada, że ustali jedną stawkę ZUS dla przedsiębiorców na cały
    > rok...

    Tylko, że to nie ZUS ustawy uchwala...

    <http://www.egospodarka.pl/35433,Roczna-podstawa-wym
    iaru-skladek-ZUS-od-1-I-2009,1,11,1.html>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-11-24 08:27:29
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 23 Lis, 15:59, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    <http://www.egospodarka.pl/35433,Roczna-podstawa-wym
    iaru-skladek-ZUS-
    o...>
    Tomasz Nycz

    Idąc tym tokiem:
    Gdyby przepis ten obowiązywał już w 2008 r., przedsiębiorcy opłacaliby
    składki na ubezpieczenia społeczne za siebie od podstawy nie niższej
    niż 1.705,80 zł (60% z 2.843 zł - prognozowane miesięczne
    wynagrodzenie w gospodarce narodowej na 2008 r.).

    za: http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/7418FC78
    prognozowane na rok 2009 przeciętne wynagrodzenia brutto w gospodarce
    narodowej (3193 zł).
    można zgadywać, że podstawa na rok 2009 wyniesie 3193 x 0,6 = 1915,80
    zł (dzisiaj w 11.2008 jeszcze jest: 1770,82 zł)