  • 1. Data: 2008-11-21 13:52:26
    Temat: Jestem łosiem, czyli zapomniany podatek od czynności cywilnoprawnych -
    Od: Hawath <l...@d...com>

    Drodzy Grupowicze,

    Przeglądając ostatnio papiery odkryłem z przerażeniem nie wysłaną
    deklarację w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych z okazji kupna
    samochodu 3 lata temu. Nie dość że nie wysłałem deklaracji to jeszcze
    nie zapłaciłem niewielkiej sumy (100 PLN)

    Mam dylemat - siedzieć cicho czy przyznać się? Co mi grozi?
    Zapłacić teraz i nie wysyłac deklaracji, twierdząc, że poszła listem
    zwykłym? Kiedy ten fakt ulegnie przedawnieniu?

    Pozdrawiam

    Hawath

  • 2. Data: 2008-11-26 07:07:53
    Od: "executioner" <n...@w...net>

    Użytkownik "Hawath" <l...@d...com>
    napisał w wiadomości news:gg6eu2$srk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > (...)
    > Co mi grozi?

    Odsetki.

    > Kiedy ten fakt ulegnie przedawnieniu?

    Po 5 latach.

    --

    executioner

  • 3. Data: 2008-11-26 13:56:16
    Od: Hawath <l...@d...com>

    executioner wrote:

    > Odsetki.

    Za niezłożenie deklaracji tylko odsetki? Ciekawe

    Hawath

  • 4. Data: 2008-11-26 13:59:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-11-2008 o 14:56:16 Hawath <l...@d...com> napisał(a):

    > Za niezłożenie deklaracji tylko odsetki? Ciekawe

    Czemu?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-11-27 00:47:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2008, Tomek wrote:

    > Czemu?

    Nie napisałeś, że razem z deklaracją jest złożony czynny żal :P

    Za złożenie deklaracji po terminie bez czynnego żalu USy faktycznie
    dają mandat (znam taki przypadek).
    Po obejrzeniu druku PCC wychodzi, że jest to traktowane jako
    naigrywanie się z prawa - gość podpisuje, ze jest swiadom
    iż deklaracja ma być złożona w... ile to dni, 14?
    To jest małymi literami na druku :)
    Czyli oświadcza (własnym podpisem) że ma prawo... tam gdzie ma ;)
    (skoro składa *świadomie* później).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-11-27 06:13:49
    Od: "executioner" <n...@w...net>

    Użytkownik "Hawath" <l...@d...com>
    napisał w wiadomości news:ggjkl5$ebh$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Za niezłożenie deklaracji tylko odsetki?

    Tak.

    > Ciekawe

    Przeciwnie.

    --
    executioner

  • 7. Data: 2008-11-27 06:18:05
    Od: "executioner" <n...@w...net>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0811270144261.3596@quad...

    > Za złożenie deklaracji po terminie bez czynnego żalu
    > USy faktycznie dają mandat (znam taki przypadek).

    Zapewne nie znasz wystarczających szczegółów.
    Mandat był za coś innego niż złożenie deklaracji po terminie.

    Art. 1 § 1 ustawy z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy
    (Dz. U. z 2007 r. nr 111 poz. 765, nr 112 poz. 766)
    stanowi, że odpowiedzialności karnej za przestępstwo skarbowe
    lub odpowiedzialności za wykroczenie skarbowe
    podlega ten tylko, kto popełnia czyn społecznie szkodliwy,
    zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego
    popełnienia.

    Podkreślę:

  • 8. Data: 2008-11-27 07:30:01
    Temat: Re: Jestem ?osiem, czyli zapomniany podatek od czynno?ci cywilnoprawnych -
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 07:18:05 executioner <n...@w...net> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    > napisa? w wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0811270144261.3596@quad...

    > Zapewne nie znasz wystarczaj?cych szczegó?ów.
    > Mandat by? za co? innego ni? z?o?enie deklaracji po terminie.
    >
    > Art. 1 § 1 ustawy z dnia 10 wrze?nia 1999 r. Kodeks karny skarbowy
    > (Dz. U. z 2007 r. nr 111 poz. 765, nr 112 poz. 766)
    (...)

    > Podkre?le:
    >
    > czyn spo?ecznie szkodliwy, zabroniony pod gro 1/4 b? kary

    Ale nie doczytałeś art. 54.3 i art. 51.1

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-11-27 09:10:41
    Temat: Re: Jestem losiem, czyli zapomniany podatek od czynnosci cywilnoprawnych -
    Od: "executioner" <n...@w...net>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl>
    napisał w wiadomości news:op.uk9ogbbtl60ql1@unk...

    > Ale nie doczytałeś art. 54.3 i art. 51.1

    Ależ doczytałem,
    lecz rozumiem czym jest "uchylanie się od opodatkowania".

    "uchylanie się od opodatkowania" to działania,
    które prowadzą do zmniejszenia ciężarów podatkowych w sposób nielegalny,
    sprzeczny z prawem podatkowym.
    Np. zatajenie przedmiotu opodatkowania

    Kryterium przestępstwa lub wykroczenia jest 'zamiar'.
    W sprawie, którą w tym wątku podjął Hawath
    - zamiar popełnienia czynu zabronionego nie wystąpił.

    --
    executioner

  • 10. Data: 2008-11-27 09:23:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 10:10:41 executioner <n...@w...net> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl>
    > napisa? w wiadomo?ci news:op.uk9ogbbtl60ql1@unk...

    > Ale? doczyta?em,
    > lecz rozumiem czym jest "uchylanie sie od opodatkowania".
    >

    > "uchylanie sie od opodatkowania" to dzia?ania,
    > które prowadz? do zmniejszenia cie?arów podatkowych w sposób nielegalny,
    > sprzeczny z prawem podatkowym.
    > Np. zatajenie przedmiotu opodatkowania
    >

    > Kryterium przestepstwa lub wykroczenia jest 'zamiar'.
    > W sprawie, któr? w tym w?tku podj?? Hawath
    > - zamiar pope?nienia czynu zabronionego nie wyst?pi?.

    Aha, bardzo możliwe że masz racje. Tyle że US wali mandat
    z definicji, a jeśli go nie chcesz to masz sprawę
    - sporo ludzi woli zapłacić 120zł niż się bujać po sądach.

    Pozdrawiam,
    Tomek