  • 1. Data: 2008-11-21 06:56:13
    Temat: Kilka paragonów - jedna faktura VAT?
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    Witam!
    Wczoraj trafił sie marudny klient poproszę to - dziękuje -paragon fiskalny i
    tak pięć razy co coś wziął brał płacił + paragon poszedł a po godzinie
    wrócił i chce FA VAT jak to wystawić? Mój pracownik wystawił 1 fakturę
    podpinając do kopii 5 paragonów, mi się zdawało że poprawnie powinno być 5
    FA jak to jest? Również w przypadku ryczałtu (w drugim sklepie).

    Sawa

  • 2. Data: 2008-11-21 08:11:16
    Temat: Re: Kilka paragonów - jedna faktura VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, Sawa wrote:

> [...]
    > tak pięć razy co coś wziął brał płacił + paragon poszedł a po godzinie
    > wrócił i chce FA VAT jak to wystawić? Mój pracownik wystawił 1 fakturę

    IMVHO nie ma zakazu.
    Inaczej: jak ktoś chce się przyczepić, powinien wskazać przepis który
    został naruszony lub zakaz ktory został złamany.
    Masz pomysł? :D

    Przepis brzmi:
    +++
    3. W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy
    zastosowaniu kasy rejestrujšcej, do kopii faktury podatnik obowišzany
    jest dołšczyć paragon dokumentujšcy tę sprzedaż.
    ---
    ...i kolejny:
    +++
    13) paragonie fiskalnym - rozumie się przez to wydrukowany dla nabywcy
    przez kasę rejestrujšcš w momencie sprzedaży dokument fiskalny z dokonanej
    sprzedaży,
    ---

    Zauważyć wypada, że ustawa o VAT definiuje "wewnętrzną" definicję
    "sprzedaży", różną od cywilnoprawnego znaczenia tego słowa.
    W szczególności nie ma tam wymogu "odrębności" w dziedzinie czasu,
    co dobitnie pokazuje "ciągła sprzedaż usług" :)
    IMHO można trzymać się stanowiska, że spełnienie wymogu formalnego
    (wypełnienie znamion "sprzedaży w rozumieniu VAT") z dokładnością
    do wypełnienia przepisów pozwala potraktować zestaw czynności które
    te wymogi formalne wypełniają jako jedną "sprzedaż".
    W przypadku faktury ograniczeniem jest wspólna data sprzedaży.
    W przypadku paragonu ograniczeniem jest wymóg "momentu sprzedaży"
    oraz podania godziny i minuty.

    Z tego wychodzi, że "sprzedaż w dniu" (na fakturze) może obejmować
    wiele "momentów sprzedaży" (na paragonach).

    Co przemawia przeciw?

    pzdr, Gotfryd