  • 1. Data: 2004-01-31 14:10:09
    Temat: Ile kosztuje pracownik
    Od: "Mario" <o...@p...onet.pl>

    Ile kosztuje obecnie pracownik przy najniższej pensji (pensja+ZUS+wszelkie z
    tym związane podatki)

    Marek

  • 2. Data: 2004-01-31 16:14:23
    Temat: Re: Ile kosztuje pracownik
    Od: "Bert" <bartosz@[_WYTNIJ_TO_]ipv.pl>

    będzie jakieś 1000PLN przy najniższym wynagrodzeniu

  • 3. Data: 2004-01-31 17:41:28
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Ile kosztuje obecnie pracownik przy najniższej pensji (pensja+ZUS+wszelkie
    > tym związane podatki)
    > Marek

    A kurdelebele
    Marku wpisałem w googlach ... kalkulator płac i co dostałem:

    http://praca.onet.pl/kalkulator.html

    http://www.kalkulator.pl/wynagrodzen.html

    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47377.html

    http://www.pit.pl/pages/i/2501.php

    zważa tylko .. czy to tyczy płac za 2004 r.
    a reszta ... jest milczeniem

    pozdrawiam
    fart

    ide się kurować /...... mam katar .. i chyba temperaturę

  • 4. Data: 2004-01-31 18:14:18
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > będzie jakieś 1000PLN przy najniższym wynagrodzeniu

    Mało.

    A oprócz pensji i części Zusu nalezy liczyć:
    - chorobowe za pierwszy miesiąc
    - wynagrodzenie w czasie urlopu
    - świadczenie urlopowe
    - odprawę przy zwolnieniu
    To dla pracownika (nawet nie wszystko).

    Ponadto:
    - odzież ochronna i środki czystości
    - badania lekarskie okresowe
    - badania środowiskowe (np. cena badania jednego stanowiska pracy na
    obecność każdej ze szkodliwych substancji (kleje, rozpuszczalniki, itp -
    1000 zł), mogą być jeszcze badania poziomu hałasu, itp - w zalezności od
    inwencji pań z Sanepidu
    - nader częste wyzyty miłych pań z Sanepidu (kontrolujących ważność w/w
    badań, i badań okresowych).
    - wyzyty z ZUS-u
    - wizyty z PIP
    itp.

    Żyć się chce.

    Proszę dopisywać, bo nie chce mi się mysleć, co jeszcze.
    Tomek

  • 5. Data: 2004-01-31 19:45:11
    Od: "Bert" <bartosz@[_WYTNIJ_TO_]ipv.pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > itp.
    >
    > Żyć się chce.
    >
    > Proszę dopisywać, bo nie chce mi się mysleć, co jeszcze.

    No jak mamy być tacy dokładni to ja dodam że lista płac, składki zus i cała
    reszta o której pisałeś zalicza się do kosztów uzyskania przychodu/kosztów
    wynagrodzenia co powoduje że płacimy mniejszy podatek ---> koszt
    "utrzymania" pracownika się wówczas zmniejsza :)

    Tak czy inaczej pracodawca ma przechlapane :) to fakt

  • 6. Data: 2004-02-01 07:58:32
    Od: "Mario" <o...@p...onet.pl>

    Dziekuje za wypowiedzi znaczy to ze jestem na granicy zysku i na granicy
    zwolnienia pracownika (zysk mojej firmy 1200 zl). Czy mozecie mi powiedziec
    co zrobic aby pracownikowi dac szanse pracy , czy umowa zlecenie to dobre
    rozwiazanie przynajmniej na czas kiedy sobie znajdzie pracownik nowa lepsza
    prace w naszej rzeczywistosci a w ten sposob unikne oplat ZUS-u ?

  • 7. Data: 2004-02-01 08:02:25
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Kurdelebele
    Modina ...... już mi się podobasz, bez względu na wygląd :))))))
    (co mi tam ..... niech zaryzykuje:))))))) )

    > - świadczenie urlopowe
    ale to nie w każdym przedsiębiorstwie

    > - odprawę przy zwolnieniu
    nooo a jak zawrze umowę na czas określony i nie będzie zwalniał większej
    ilości pracowników a nie ma więcej nić 20 pracowników to czywiście nie
    wypłaci odpraw

    > To dla pracownika (nawet nie wszystko).
    Jasne, że nie !!!!!!!!
    a o koszcie szkoleń to jeszcze nie powiedzieliśmy

    > Ponadto:
    > - odzież ochronna i środki czystości
    > - badania lekarskie okresowe
    na początek .. zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych na
    stanowisku pracy .... z tym, że tuutaj można oszczędzić na osobach
    ubiegających się o pracę i nie zapłacić za badania tych, którzy się nie
    nadają

> [...]
    > obecność każdej ze szkodliwych substancji (kleje, rozpuszczalniki, itp -
    > 1000 zł), mogą być jeszcze badania poziomu hałasu, itp - w zalezności od
    Za to zdanie masz u mnie ....hmmmmm jeśli jesteś kobietą - oczywiście
    buziaka w nagrodę a jak facetem, to tylko udaaaało Ci sieee:))))) .......
    ..... chodzi oczywiście o ocenę ryzyka zawodowego właściwie przeprowadzoną
    ..... kiedyś Was już o to pytałem .. właśnie mam dokumenty ze źródła i
    wkrótce się z Wami nimi podziele.
    Higiena środowiska pracy będzie niedługo baaaardzo ważnym elementem represji
    pracowniczej i dlatego ..... pracodawcy muszą zacząć sobie chronić już teraz
    dupencję :))))))))).

    > - nader częste wyzyty miłych pań z Sanepidu (kontrolujących ważność w/w
    > badań, i badań okresowych).
    > - wyzyty z ZUS-u
    > - wizyty z PIP
    > itp.

    do itp dodałbym Policję Pracy :)))
    PIH
    Nadzór Budowlany
    Inspekcje Końtrolujące zawartość paliwa w paliwie

    > Żyć się chce.
    A może nieeeeeeeeeeeeeeee???????

    > Proszę dopisywać, bo nie chce mi się mysleć, co jeszcze.

    Mnie się chce myśleć ... ale chory jestem i kuruję się

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2004-02-01 08:23:45
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    lepsza
    > prace w naszej rzeczywistosci a w ten sposob unikne oplat ZUS-u ?

    Czeeeekaj:

    KODEKS PRACY .... Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik
    zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy
    i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez
    pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1.1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

    mam więc pytanie:
    Czy to będzie zatrudnienie na umowę o pracę , czy nieeeee ???????
    Jeśli nie wiesz tego dalsza nasza dyskusja nie ma sensu. to Ty masz
    wiedzieć, jak zatrudniasz pracownika. Umowa o pracę , zlecenia, o dzieło.

    Jeśli to będzie umowa o racę ... i masz peryspektywy egzystsecji, to udaj
    sie do Urzędu Zatrudnienia o dofinansowanie z tyt. prac interwencyjnych.
    A może tworzysz nowy podmiot .......... dla takich też coś tam było .......
    Dofinansowanie odbywa się na zasadach ... zatrudniasz do pół roku i oni Ci
    dofinansowują max. 530 zł od duszy ale Ty za to przez pół roku jeszcze po
    ustaniu dofinansowania zatrudniasz pracownika.
    Szczegóły we wspomnianym urzędzie.

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2004-02-01 09:21:59
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > A może nieeeeeeeeeeeeeeee???????

    Tak napisałem? ;-)
    To chyba literówka.

    pozdrawiam
    Tomek - modina

  • 10. Data: 2004-02-01 13:30:26
    Od: "news.tpi.pl" <m...@o...pl>

    jesli masz tylko 1200 do dyspozycji to stac Twoją firmę tylko na 1/2 etatu,
    może to też jest rozwiązanie

    michał