    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ile sie nalezy IV RP?
    Date: Mon, 20 Feb 2006 13:16:49 +0100

    On Sun, 19 Feb 2006, Mario wrote:

> [...]

    Obawiam się że rozsądne jest jedynie ostatnie rozwiązanie.
    Zawsze jak dyskusja zbacza na temat absurdalnych przepisów powołuję
    uzasadnienie z niemieckiego parlamentu, którym odrzucono przepis
    o zakazie dzwonienia z telefonów komórkowym podczas prowadzenia
    samochodu.... znasz ?
    O ile przy prawach i rzeczach jest całkiem rozsądny przepis zwalniający
    do 1000 zł otrzymanych w ciągu 5 lat od jednej osoby przez osobę
    fizyczną, to takiego przepisu przy *świadczeniach* (usługach) nie ma.

    Na pewno się nie mylisz ??
    A o instytucji płatnika słyszałeś ? ;)

    Ano. IMO dzieło wchodzi w rachubę - chodziło o jednorazowe
    *posprzątanie*, oceniony był efekt a nie sam fakt machania
    łopatą.

    ZUS ??? ;)

    > Nie żartuj sobie. Badanie lekarskie odśnieżającego to pikuś.
    > Gdyby ZUS się o tym dowiedział zrobiłby mu z tego działalność gospodarczą.
    > Kazałby zapłacić zaległe składki wraz z odsetkami.

    A widzisz. Może jednak nie ;), a przynajmniej niekoniecznie :)
    Tu (wyjątkowo ??) ustawodawca pomyślał (choć nie do końca, konieczne
    jest wynajmowanie pomieszczeń a tym samym rozliczanie podatku
    ryczałtem lub KPiR - przez właściciela lub innego posiadacza):
    +++ UoPDoOF +++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście,
    o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 , uważa się:
    [...]
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej
    [...]
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane,
    lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    nieruchomością
    ---

    > A jeśli nieszczęśnik nie ma ewidencji sprzedaży VAT - to 22% od oszacowanej
    > ilości urząd mu obliczy.

    Hm... no ewidencję trzeba...

    > A ty biedaku jeśli nie odprowadziłeś zaliczek - to módl się żeby komtrola cię
    > nie nakryła - i uważaj - bo ostatnio są wyposażeni w broń gładkolufową.

    Ano właśnie.... tu powiadasz kto powinien się bać!
    :>
    Ech...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd