  • 1. Data: 2006-02-19 10:57:51
    Temat: Ile sie nalezy IV RP?
    Od: "joanna" <m...@w...pl>

    witam
    zaplacilem czlowiekowi potrzebujacemu 8zl za pare machniec szufla w celu
    usuniecia nadmiaru sniegu z chodnika (przeplacilem)
    Czy urzedy fiskalne IV RP maja cus do takiej transakcji?
    Czy moze powinienem sporzadzic umowe o dzielo lub umowe zlecenie?
    Czy moze zataic i zyc w strachu?
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2006-02-19 11:03:04
    Temat: Re: Ile sie nalezy IV RP?
    Od: t <a...@g...pl>

    joanna wrote:
> [...]
    > Czy urzedy fiskalne IV RP maja cus do takiej transakcji?
    > Czy moze powinienem sporzadzic umowe o dzielo lub umowe zlecenie?

    Cos czuje ze tutaj jakby sie skonczylo postepowaniem to bys sie
    wykosztowala jakies 20zl ;) Olac

  • 3. Data: 2006-02-19 12:48:35
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2006 12:03:04 +0100, t napisał(a):

    > Cos czuje ze tutaj jakby sie skonczylo postepowaniem to bys sie
    > wykosztowala jakies 20zl ;) Olac

    Nie licząc kary z KKS .....

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2006-02-19 13:28:14
    Od: t <a...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > Nie licząc kary z KKS .....

    No ale ile to moze byc.. 1 dniowka za 50zl?
    czy mandat za 80...
    I to jeszcze kto bedzie scigal 8zl - przeciez pdoatek od tego to 2zl

  • 5. Data: 2006-02-19 18:09:17
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "joanna" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy urzedy fiskalne IV RP maja cus do takiej transakcji?
    > Czy moze powinienem sporzadzic umowe o dzielo lub umowe zlecenie?
    Myślę, że w strachu powinien żyć ten co zarobił 8 zł. i nie wykazał tego w
    rozliczeniu rocznym i nie zapłacił od tej kwoty podatku ;-)
    Tylko kto wie o tym... oprócz Pana(i), zatrudnionego i "gajowego"
    Tak najlepiej byłoby sporządzić umowę zlecenie lub umowę o pracę i
    poprzedzić ją badaniami wstępnymi do tego czasu śnieg sam by stopniał i
    zaoszczędził(a) by Pan(i) 8 zyli.
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 6. Data: 2006-02-19 22:25:47
    Od: Mario <n...@o...pl>

> [...]
    > Tak najlepiej byłoby sporządzić umowę zlecenie lub umowę o pracę i
    > poprzedzić ją badaniami wstępnymi do tego czasu śnieg sam by stopniał i

    Nie żartuj sobie. Badanie lekarskie odśnieżającego to pikuś.
    Gdyby ZUS się o tym dowiedział zrobiłby mu z tego działalność
    gospodarczą. Kazałby zapłacić zaległe składki wraz z odsetkami.
    A jeśli nieszczęśnik nie ma ewidencji sprzedaży VAT - to 22% od
    oszacowanej ilości urząd mu obliczy.
    A ty biedaku jeśli nie odprowadziłeś zaliczek - to módl się żeby
    komtrola cię nie nakryła - i uważaj - bo ostatnio są wyposażeni w broń
    gładkolufową.

  • 7. Data: 2006-02-20 12:16:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Feb 2006, Mario wrote:

> [...]

    Obawiam się że rozsądne jest jedynie ostatnie rozwiązanie.
    Zawsze jak dyskusja zbacza na temat absurdalnych przepisów powołuję
    uzasadnienie z niemieckiego parlamentu, którym odrzucono przepis
    o zakazie dzwonienia z telefonów komórkowym podczas prowadzenia
    samochodu.... znasz ?
    O ile przy prawach i rzeczach jest całkiem rozsądny przepis zwalniający
    do 1000 zł otrzymanych w ciągu 5 lat od jednej osoby przez osobę
    fizyczną, to takiego przepisu przy *świadczeniach* (usługach) nie ma.

    Na pewno się nie mylisz ??
    A o instytucji płatnika słyszałeś ? ;)

    Ano. IMO dzieło wchodzi w rachubę - chodziło o jednorazowe
    *posprzątanie*, oceniony był efekt a nie sam fakt machania
    łopatą.

    ZUS ??? ;)

    > Nie żartuj sobie. Badanie lekarskie odśnieżającego to pikuś.
    > Gdyby ZUS się o tym dowiedział zrobiłby mu z tego działalność gospodarczą.
    > Kazałby zapłacić zaległe składki wraz z odsetkami.

    A widzisz. Może jednak nie ;), a przynajmniej niekoniecznie :)
    Tu (wyjątkowo ??) ustawodawca pomyślał (choć nie do końca, konieczne
    jest wynajmowanie pomieszczeń a tym samym rozliczanie podatku
    ryczałtem lub KPiR - przez właściciela lub innego posiadacza):
    +++ UoPDoOF +++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście,
    o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 , uważa się:
    [...]
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej
    [...]
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane,
    lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    nieruchomością
    ---

    > A jeśli nieszczęśnik nie ma ewidencji sprzedaży VAT - to 22% od oszacowanej
    > ilości urząd mu obliczy.

    Hm... no ewidencję trzeba...

    > A ty biedaku jeśli nie odprowadziłeś zaliczek - to módl się żeby komtrola cię
    > nie nakryła - i uważaj - bo ostatnio są wyposażeni w broń gładkolufową.

    Ano właśnie.... tu powiadasz kto powinien się bać!
    :>
    Ech...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd