  • 1. Data: 2005-02-24 14:04:46
    Temat: Ile wynosi 22 % VAT od 319 zl ??
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Niby banalne ale mam problem. Sprzedaje rzecz po 319 zl brutto z 22 %
    podatkiem VAT. No i teraz ile wynosi VAT a ile netto ? Bo wg wyliczen
    matematycznych to :
    319/1,22 = 261,4754 (vat) a netto = 57,52459.
    No i ile jest po zaokragleniach ?
    Bo wg mnie to 261,47 i 57,52
    Jak mam wiec sam prawidlowo naliczac te kwoty ? Bo wg drukarki fiskalnej to
    ma byc 261,48 i 57,52 ?

    Fantom

  • 2. Data: 2005-02-24 14:21:30
    Temat: Re: Ile wynosi 22 % VAT od 319 zl ??
    Od: "Kosmos25" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    > No i ile jest po zaokragleniach ?
    > Bo wg mnie to 261,47 i 57,52
    > Jak mam wiec sam prawidlowo naliczac te kwoty ? Bo wg drukarki fiskalnej

    W drukarkach i innych urzedzeniach rozwiazane jest to zgodnie z podstawowymi
    matematycznymi zasadami zaokraglen tzn:
    Jesli cyfra (mniejzego rzedu) wystepujaca po zaokraglanej cyfrze zawiera sie
    w przedziale <1,5> to zaokraglamy "w dol", jesli zawiera sie w przedziale
    <6,9> to zaokraglamy "w gore"

    Pozdrawiam. Bartek.

  • 3. Data: 2005-02-24 14:23:59
    Od: "Kosmos25" <k...@o...pl>

    Ups maly blad sie wkradl:)
    W drukarkach i innych urzedzeniach rozwiazane jest to zgodnie z podstawowymi
    matematycznymi zasadami zaokraglen tzn:
    Jesli cyfra (mniejzego rzedu) wystepujaca po zaokraglanej cyfrze zawiera sie
    w przedziale <1,4> to zaokraglamy "w dol", jesli zawiera sie w przedziale
    <5,9> to zaokraglamy "w gore"

    Pozdrawiam. Bartek.

  • 4. Data: 2005-02-24 14:47:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, Fantom wrote:

> [...]
    >+ Bo wg mnie to 261,47 i 57,52
    >+ Jak mam wiec sam prawidlowo naliczac te kwoty ? Bo wg drukarki fiskalnej to

    Wiesz że jest *kilka* metod *poprawnego* naliczenia podatku VAT ??
    Plus możliwość wyboru :) sposobu podsumowania - co również
    skutkuje różnymi zaokrągleniami ?
    - "netto plus wykazany VAT" (najczęsciej przyjmowana "dla firm")
    - "wg brutto" liczona przez pomnożenie z *zaokrąglonym* współczynnikiem
    1/(1+stawka) - wg ustawy
    - j.w. z realnym współczynnikiem (zaokrąglenie po odliczeniach) - wg
    rozporządzenia
    Sposób podsumowania przy jednej pozycji jest nieistotny.
    Użycie określonych "technologii" może przymusić podatnika do
    korzystania z określonych sposobów liczenia - jednym z nich
    jest użycie kasy fiskalnej !
    Kasa liczy "od brutto", prawdopodobnie metodą ustawową (od już
    zaokrąglonego współczynnika) - ale tego nie wiem. W każdym
    razie - jak się wystawia fakturę "wg kasy" to trzeba przyjąć
    tę samą metodę co kasa a nie kombinować :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-24 15:17:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Fantom napisał(a):

    > Jak mam wiec sam prawidlowo naliczac te kwoty ? Bo wg drukarki fiskalnej to
    > ma byc 261,48 i 57,52 ?

    Wg drukarki cena netto = cena brutto - VAT
    VAT= 0,1803 * cena brutto

    więc VAT=57,52
    cena netto=261,48

    A wg Twoich obliczen sprzedajesz towar za 318,99 zł. To też jest zgodne
    z prawdą ;-)

    M.

  • 6. Data: 2005-02-24 15:32:44
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > Bo wg mnie to 261,47 i 57,52
    > Jak mam wiec sam prawidlowo naliczac te kwoty ? Bo wg drukarki fiskalnej to

    a jest taki sobie kalkulatorek:
    http://www.bankier.pl/firma/narzedzia/vat/

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 7. Data: 2005-02-25 06:35:46
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Wg drukarki cena netto = cena brutto - VAT
    > VAT= 0,1803 * cena brutto

    Te 0,1803 to jest wyliczone przez Ciebie czy faktycznie drukarki uzywaja
    takiej liczby ?
    A jak jest w przypadku VAT 7 % ?
    Jak drukarka wylicza ten wspolczynnik dla innych dowolnie wprowadzonych
    stawek VAT ?

    Fantom

  • 8. Data: 2005-02-25 06:46:59
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > a jest taki sobie kalkulatorek:
    > http://www.bankier.pl/firma/narzedzia/vat/

    Wyciagnalem sobie metode wyliczania kwoty netto z brutto (a vat to ich
    roznica):
    var f = Math.pow(10, 2);
    n += Math.pow(10, - (2 + 1));
    n = Math.round(n * f) / f;
    n += Math.pow(10, - (2 + 1));
    Zobacze jak to mozna zaimplementowac samemu i bedzie jasne wszystko

    Fantom

  • 9. Data: 2005-02-25 06:48:14
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    sie
    > w przedziale <1,4> to zaokraglamy "w dol", jesli zawiera sie w przedziale

    Rozmawialem wlasnie z ksiegowa. No i : po wyliczeniu netto, odcian sie
    wszystko powyzej 3 cyfr po przecinku. A 3 cyfra, zgdonie z zasadami jakie
    napisales powyzej, modyfikuje druga cyfre. I koniec.

    Fantom

  • 10. Data: 2005-02-25 08:18:11
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/25/2005 7:46 AM, Użytkownik Fantom napisał:

> [...]
    > n = Math.round(n * f) / f;
    > n += Math.pow(10, - (2 + 1));
    > Zobacze jak to mozna zaimplementowac samemu i bedzie jasne wszystko

    Przestań tracić czas na ponowne wymyślanie prochu i zapoznaj się z art
    15 rozporządzenia opublikowanego w dzienniku ustaw nr 97 z 2004 r. pod
    pozycją 971.

    --
    gefragt