  • Data: 2003-01-03 11:25:48
    Temat: Re: Inwentaryzacja roczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jan 2003, Latet wrote:

    >+ > Z ciekawości:
    >+ > Jak "rozliczyłeś amortyzację na 3 lata", skoro:
    [...]
    >+ Nie rozumiem. Jakbym go rozpisal na 5 lat, [...]

    Po prostu: napisałeś "rozliczyłeś", czyli z góry
    założyłeś koszty w określonym czasie, a nie "przyjąłeś
    36-miesięczny okres amortyzacji liniowej albo innej"
    i wyznaczyłeś stawke żeby ci na dokładnie tyle wystarczyło.
    Ale to może się jeszcze zmienić :)

    Rozliczenie robi się "po", nie "przed" :) (jak plan
    finansowy), tego się przyczepiłem :)

    [...]
    >+ J.w. - nie wiem czy nie doinwestuje, ale co do ma wspolnego z liczbą lat?

    J.w. :)
    [...]
    >+ Reasumując - moge to jeszcze odkręcić i przepisać na 5 lat [...]
    >+ (moja EST jest jak na razie czysto wirtualna

    "papier" powinien być... Przynajmniej w momencie wpisywania
    do KPiR powinieneś wpisywać numer pozycji z EŚT !

    >+ Ale, please, wytlumacz mi ludzkim jezykiem, dlaczego nie powinienienem
    >+ rozpisywac na 3 lata?

    Ano, do wysokości raty amortyzacyjnej ani współczynnika
    (mnoznika) się nie mieszałem :)
    Inna sprawa czy jest prawidłowy, ale w to nie wnikałem.

    Pozdrowienia, Gotfryd