  • 1. Data: 2002-12-31 15:52:43
    Temat: Inwentaryzacja roczna
    Od: "::WOJTEK::" <b...@p...onet.pl>

    Przeprowadziliśmy spis z natury śr. trwałych , w wyniku czego zostały
    ujawnione śr trwałe. Kiedy zacząć naliczać amortyzację? jeżeli:
    Zarzadzenie o inwentaryzacji było z datą 30.X.02, inwentaryzacje
    przeprowadzono w w 1 tygodniu listopada, wycena nowych sr trwałych przez
    biegłego nastapiła 10 grudnia.

  • 2. Data: 2002-12-31 16:34:49
    Temat: Re: Inwentaryzacja roczna
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zarzadzenie o inwentaryzacji było z datą 30.X.02, inwentaryzacje
    > przeprowadzono w w 1 tygodniu listopada, wycena nowych sr trwałych przez

    Moze troche obok pytanie:
    jesli w listopadzie 2002 wprowadzilem do srodkow trwalych
    uzywany samochod i rozpisalem, jak trzeba, jego amortyzacje
    na 3 lata, to czy na przelomie lat musze go "inwentaryzowac",
    spisywac, stwierdzac jego obecnosc, itp?
    Jest to jedyny srodek trwaly.

    Dzieki,

    latet

  • 3. Data: 2003-01-02 10:24:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    To zalezy od Pana i od wartosci ST.

    > jeżeli:

    Z Ustawy wynika nalezy wyliczyc amortyzacje od oddania do uzytku
    (lub od od miesiaca nastepnego zaleznia do artosci ST i woli podatnika)
    ponadto nalezy skorygowac koszty i zaplacic odsetki od roznicy.

    Zakupy w celu samodzielnego wytworzenia ST nie sa KUP.
    Podatnik sam decyduje, kiedy wlicyc amortyzacje w koszty
    na koncu miesiaca, kwartalu czy roku

> [...]
    > na 3 lata, to czy na przelomie lat musze go "inwentaryzowac",
    > spisywac, stwierdzac jego obecnosc, itp?

    PO CO ?

    Firma prowadzaca KPiR na oknec roku sporzadza spis z antury TOWAROW.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-03 01:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ na 3 lata, to czy na przelomie lat musze go "inwentaryzowac",
    >+ spisywac, stwierdzac jego obecnosc, itp?

    "Na papierze" nie musisz. Dobrze by było żeby
    w rzeczywistości był :) EŚT przeliczyć i starczy.
    Z ciekawości:
    Jak "rozliczyłeś amortyzację na 3 lata", skoro:
    - nie wiesz z góry czy przepisy się nie zmienią (hm...)
    - nie wieesz czy ci go (ekhm...) nie ukradną
    - nie wiesz czy nie "doinwestujesz"...

    ??

    >+ Jest to jedyny srodek trwaly.

    ...na razie... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-03 09:52:21
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Z ciekawości:
    > Jak "rozliczyłeś amortyzację na 3 lata", skoro:
    > - nie wiesz z góry czy przepisy się nie zmienią (hm...)

    Nie rozumiem. Jakbym go rozpisal na 5 lat, to ew. zmienami w przepisach
    bym sie przejmowac nie musial?

    > - nie wieesz czy ci go (ekhm...) nie ukradną

    Nie rozumiem. Jakby byl rozpisany na 5 lata, to kradziezą nie musialbym
    sie martwic?

    > - nie wiesz czy nie "doinwestujesz"...

    J.w. - nie wiem czy nie doinwestuje, ale co do ma wspolnego z liczbą lat?

    Reasumując - moge to jeszcze odkręcić i przepisać na 5 lat
    (moja EST jest jak na razie czysto wirtualna i jeszcze nie skladalem
    do urzedu zadnej deklaracji, ma ktora ta amortyzacja mialby wplyw).

    Ale, please, wytlumacz mi ludzkim jezykiem, dlaczego nie powinienienem
    rozpisywac na 3 lata?

    Dzieki,

    latet

  • 6. Data: 2003-01-03 10:44:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Nie rozumiem. Jakbym go rozpisal na 5 lat, to ew. zmienami w przepisach
    > bym sie przejmowac nie musial?

    > Nie rozumiem. Jakby byl rozpisany na 5 lata, to kradziezą nie musialbym
    > sie martwic?

    nie zna sie pan na zartach ?
    Chodzi o to, ze "prawidlowo" ustala siejedynie STAWKE amortyzacji,
    a odpisy robi sie dopiero we wlasciwym czasie.

    [...]

    > Ale, please, wytlumacz mi ludzkim jezykiem, dlaczego nie powinienienem
    > rozpisywac na 3 lata?

    Ani na 3 ani na 5.
    Podatnik ustala stawke, a raty odpisuje we wlasciwym czasie.
    Modernizacja moze zwiekszyc wielkosc rat....

    > Dzieki,

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-03 11:25:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2003, Latet wrote:

    >+ > Z ciekawości:
    >+ > Jak "rozliczyłeś amortyzację na 3 lata", skoro:
    [...]
    >+ Nie rozumiem. Jakbym go rozpisal na 5 lat, [...]

    Po prostu: napisałeś "rozliczyłeś", czyli z góry
    założyłeś koszty w określonym czasie, a nie "przyjąłeś
    36-miesięczny okres amortyzacji liniowej albo innej"
    i wyznaczyłeś stawke żeby ci na dokładnie tyle wystarczyło.
    Ale to może się jeszcze zmienić :)

    Rozliczenie robi się "po", nie "przed" :) (jak plan
    finansowy), tego się przyczepiłem :)

    [...]
    >+ J.w. - nie wiem czy nie doinwestuje, ale co do ma wspolnego z liczbą lat?

    J.w. :)
    [...]
    >+ Reasumując - moge to jeszcze odkręcić i przepisać na 5 lat [...]
    >+ (moja EST jest jak na razie czysto wirtualna

    "papier" powinien być... Przynajmniej w momencie wpisywania
    do KPiR powinieneś wpisywać numer pozycji z EŚT !

    >+ Ale, please, wytlumacz mi ludzkim jezykiem, dlaczego nie powinienienem
    >+ rozpisywac na 3 lata?

    Ano, do wysokości raty amortyzacyjnej ani współczynnika
    (mnoznika) się nie mieszałem :)
    Inna sprawa czy jest prawidłowy, ale w to nie wnikałem.

    Pozdrowienia, Gotfryd