    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Istnieje jakaś abolicja dla fizycznych?
    Date: Tue, 2 May 2006 08:08:20 +0200

    On Tue, 2 May 2006, Marcin wrote:

    > Na tym etapie interesuje mnie głównie to czy da się to zrobić w
    > normalnych stawkach+odsetki+ew.niewielkie kary. Ja pity wcześniej
    > składałem, ale zaniżone. Jesteś pewiem, że w maju, czerwcu 2006 mogę
    > złożyć siakąś korektę do pitu 2003?

    Łap Ordynację i Kodeks Karny Skarbowy.
    Potrzebne hasła to jak już wiesz korekta i czynny żal :), komentarze
    powinny być w archiwum (group.google.pl -> zaawansowane).

    > Czy istnieje możliwość odstąpienia od ukarania, gdy samemu ujawnię ową
    > zaległość i ją opłacę z odsetkami? Wiarygodnie mógłbym to motywować
    > niewiedzą itp. Zaległość nie jest duża, ok. 1-4 tyś.

    Mi wychodzi że o możliwości ukarania decydyuje to czy US miał
    wcześniej udokumentowane naruszenie prawa przez podatnika.
    Udokumentowane w różnej postaci: takim przykładem jest niezłożenie
    deklaracji PIT-5: jak to jest pierwsza deklaracja, to US nie miał
    (przed ew. rozpoczęciem kontroli) dowodu że podatnik czegoś nie
    dopełnił, jak kolejna to "papier" że i ta brakująca miała być już
    jest. Nie wiemy o jakich dochodach (nieujawnionych) piszes :)
    to i trudno gdybać czy US mógł już mieć "udokumentowane" (tylko
    się nie dokopał jeszcze).

    > A teraz pytanie z kategori naiwnych: czy zapytać się w tej materii
    > pracowników US? :>

    "Każdy odpowiada za siebie" :>
    Sądząc po wyroku NSA (sąd wziął w obronę podatnika, ktoremu po zadaniu
    oficjalnego pytania US zrobił kontrolę i ukarał) to jeśli już - to
    albo "oficjalnie" właśnie (pisemnie itp) albo anonimowo :>
    Ale ja tam nie wiem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)