  • 1. Data: 2006-05-01 23:10:42
    Temat: Istnieje jakaś abolicja dla fizycznych?
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu, powiedzmy przez kilka lat 2000-2004 uzyskiwałem pewien
    dochód, który powinienem rozliczyć. Nie był duży, jednak przekraczał
    kwotę wolną od podatku. Nie rozliczyłem go i nie opłaciłem podatku.
    Chciałbym to załatwić i dlatego pytanie - istnieje jakaś abolicja?
    Googlałem, ale tylko posty z 2002 roku i nawet nie wiem jaki los w końcu
    spotkał tamtą ustawę.

    A czy istnieje jakikolwiek inny sposób? Czy jeśli samemu ujawnię owy
    dochód to będę mógł rozliczyć go wg. normalnych stawek czy tylko 75%?

    Niestety istnieje prawdopodobieństwo, że owy dochód wyjdzie na jaw i
    wolę to wcześniej załatwić.

    pzdr
    M.

  • 2. Data: 2006-05-02 01:33:46
    Temat: Re: Istnieje jakaś abolicja dla fizycznych?
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    > dochód to będę mógł rozliczyć go wg. normalnych stawek czy tylko 75%?
    >
    > Niestety istnieje prawdopodobieństwo, że owy dochód wyjdzie na jaw i

    75% to jak ci US ujawni.

    wg mnie to teraz jakbyś złożył pita, to zapłacisz podatek z odsetkami, a
    i w ordynacji podatkowej jakiejś kary by trzeba dla ciebie poszukać.
    Ale ile to nie wiem, jeszcze nie płaciłem. :)

  • 3. Data: 2006-05-02 02:25:02
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > i w ordynacji podatkowej jakiejś kary by trzeba dla ciebie poszukać.
    > Ale ile to nie wiem, jeszcze nie płaciłem. :)

    Na tym etapie interesuje mnie głównie to czy da się to zrobić w
    normalnych stawkach+odsetki+ew.niewielkie kary. Ja pity wcześniej
    składałem, ale zaniżone. Jesteś pewiem, że w maju, czerwcu 2006 mogę
    złożyć siakąś korektę do pitu 2003?

    Czy istnieje możliwość odstąpienia od ukarania, gdy samemu ujawnię ową
    zaległość i ją opłacę z odsetkami? Wiarygodnie mógłbym to motywować
    niewiedzą itp. Zaległość nie jest duża, ok. 1-4 tyś.

    A teraz pytanie z kategori naiwnych: czy zapytać się w tej materii
    pracowników US? :>

    pzdr

  • 4. Data: 2006-05-02 02:49:06
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > normalnych stawkach+odsetki+ew.niewielkie kary. Ja pity wcześniej
    > składałem, ale zaniżone. Jesteś pewiem, że w maju, czerwcu 2006 mogę

    Zawsze możesz. Do momentu rozpoczęcia kontroli.
    Potem już jest po rybkach,

    > Czy istnieje możliwość odstąpienia od ukarania, gdy samemu ujawnię ową
    > zaległość i ją opłacę z odsetkami? Wiarygodnie mógłbym to motywować
    > niewiedzą itp. Zaległość nie jest duża, ok. 1-4 tyś.

    Poszukaj czegoś tam w internecie pod haslem czynny żal.

    > A teraz pytanie z kategori naiwnych: czy zapytać się w tej materii
    > pracowników US? :>

    Urzędnicy US nie są od doradzania klientom.
    Od doradzania w sprawach podatkowych to są doradcy podatkowi.

  • 5. Data: 2006-05-02 06:08:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, Marcin wrote:

> [...]
    > normalnych stawkach+odsetki+ew.niewielkie kary. Ja pity wcześniej
    > składałem, ale zaniżone. Jesteś pewiem, że w maju, czerwcu 2006 mogę

    Łap Ordynację i Kodeks Karny Skarbowy.
    Potrzebne hasła to jak już wiesz korekta i czynny żal :), komentarze
    powinny być w archiwum (group.google.pl -> zaawansowane).

    > Czy istnieje możliwość odstąpienia od ukarania, gdy samemu ujawnię ową
    > zaległość i ją opłacę z odsetkami? Wiarygodnie mógłbym to motywować
    > niewiedzą itp. Zaległość nie jest duża, ok. 1-4 tyś.

    Mi wychodzi że o możliwości ukarania decydyuje to czy US miał
    wcześniej udokumentowane naruszenie prawa przez podatnika.
    Udokumentowane w różnej postaci: takim przykładem jest niezłożenie
    deklaracji PIT-5: jak to jest pierwsza deklaracja, to US nie miał
    (przed ew. rozpoczęciem kontroli) dowodu że podatnik czegoś nie
    dopełnił, jak kolejna to "papier" że i ta brakująca miała być już
    jest. Nie wiemy o jakich dochodach (nieujawnionych) piszes :)
    to i trudno gdybać czy US mógł już mieć "udokumentowane" (tylko
    się nie dokopał jeszcze).

    > A teraz pytanie z kategori naiwnych: czy zapytać się w tej materii
    > pracowników US? :>

    "Każdy odpowiada za siebie" :>
    Sądząc po wyroku NSA (sąd wziął w obronę podatnika, ktoremu po zadaniu
    oficjalnego pytania US zrobił kontrolę i ukarał) to jeśli już - to
    albo "oficjalnie" właśnie (pisemnie itp) albo anonimowo :>
    Ale ja tam nie wiem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-04 22:46:27
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > jest. Nie wiemy o jakich dochodach (nieujawnionych) piszes :)
    > to i trudno gdybać czy US mógł już mieć "udokumentowane" (tylko

    US nie ma możliwości dowiedzieć się o tych dochodach, przynajmniej nie
    w tym momencie i nie bez mojej wiedzy. Po prostu poczułem chęć
    dopełnienia wszystkiego i nawet czuję niezdrową satysfakcję z chęci
    zapłacenia podatku. ;) Udam się z tym do specjalisty... :p

    Dzięki za odpowiedź.

    pzdr

  • 7. Data: 2006-05-04 22:51:08
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    witek napisał(a):
    > Zawsze możesz. Do momentu rozpoczęcia kontroli.
    > Potem już jest po rybkach,

    Dzięki za odpowiedź. Generalnie o samą możliwość mi chodziło.
    Szczegóły skonsultuję już odrębnie u doradcy.
    pzdr