    Subject: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <5a1fe16b$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a1ff8da$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a203a55$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 30 Nov 2017 20:42:58 +0100

    W dniu 2017-11-30 o 18:05, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Piszesz chyba o zwrocie z eksportu ?
    > Ciekawe ... bonus za JPK? Bo na sprawdzenie VIES to chyba za wczesnie.

    Tak. (WDT)
    Oczywisty bonus, bo oprócz standardowego sprawdzenia prawa
    do stawki zerowej podstawą zwrotu (gdy cokolwiek kontrolowali) zawsze
    było sprawdzenie czy ten VAT "uzbierałem" prawidłowo i teraz pewnie
    zaraz po 25. miesiąca im się pokazało, ze są odpowiedniki w moich
    rejestrach
    PS
    Napisałem, że oddali kilka dni temu, ale sprawdziłem i to było
    wczoraj.Tak mi się wydawało, że kilka dni, bo dawno nie zaglądałem
    i nie spojrzałem na datę. Więc może te 3-4 dni wystarczyły
    do skonfrontowania danych.

    > A szykuja nam mala rewolucje - jak kupisz w kraju za 100zl+VAT, to 23zl
    > bedziesz przelewal na konto US, a nie sprzedawcy.
    > Jak potem cos sprzedasz np za 120zl netto, to kupujacy tez wplaci VAT z
    > twojej faktury do US.
    > W efekcie chwilowo jestes 3 zl do tylu i czekasz na wyplate z US :-)

    No nie do końca, bo do odprowadzenia do US będzie tyle samo.
    Jeśli problem zalegania pomiędzy kontrahentami będzie taki sam jak był,
    to za wiele się nie zmieni, bo tej kasy i tak nie było. Ale jeśli
    konieczność płacenia VAT na rachunki US zmobilizuje jakoś ludzi do
    płacenia, to się raczej polepszy.
    Chyba, że będa płacic tylko VAT do US a netto do sprzedawcy już nie...

    > Jesli jestes eksporterem/WDT, to do sytuacji jestes przyzwyczajony, ale
    > firmom krajowym niekoniecznie sytuacja odpowiada.
    > czesty JPK moze przyspieszyc wyplaty.

    Ja czekam na cały zapłacony VAT swoim dostawcom, a nie na jakieś 3zł
    ale mam bonus, bo nie płacę od sprzedaży - coś za coś.