  • 41. Data: 2017-11-01 21:00:44
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    > Znam kilkanaście najpopularniejszych programów księgowych. Żaden nie
    > ma wysyłki przez e-PUAP. Mają wysyłkę z podpisem kwalifikowanym lub
    > eksport do pliku.

    Bieda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 42. Data: 2017-11-01 21:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Więc podstawowe moje pytanie, czy czas drobnego przedsiębiorcy
    > który w skali miesiąca musi poświęcić X godzin na zapoznanie
    > się z przepisami, zrozumienie ich, poświęcanie czasu na papierologię
    > itp. itd. jest naprawdę *mniej* wart niż te ~200 zł miesięcznie
    > dla biura rachunkowego?

    I czas zeby do tego biura pojechac, zawieźć papiery etc.
    Ale pewnie masz racje - tak to sie własnie skonczy.

    > Znajomy mi kiedyś powiedział, że jakbyśmy przestali kombinować
    > jak urwać parę złotych, tylko zajęli się myśleniem jak
    > więcej / lepiej zarobić, to bylibyśmy bogatym narodem.
    > I w pełni się z tym zgadzam jak widzę kombinacje niektórych
    > byle tylko urwać parę złotych.

    Twój znajomy nie bierze pod uwage tego, ze mnostwo prowadzacych dg to nei
    sa zadni przedsiebiorcy a tylko pracownicy samozatrudnieni.
    Ma racje ale tylko w odniesieniu do przedsiebiorców.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 43. Data: 2017-11-01 21:17:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 21:00, Budzik pisze:
    > Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
    > A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna -
    > kwartalny vat własnie sie skonczył...
    No właśnie. Mam małą działalność, parę faktur w miesiącu, siadałem do
    księgowości właściwie raz na kwartał, teraz będę to robił co miesiąc.
    K*! Na razie jeszcze można robić przelew raz na kwartał, ale czuję, że
    już niedługo.

    Maciek

  • 44. Data: 2017-11-01 21:26:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 21:17, Maciek pisze:
> [...]
    > księgowości właściwie raz na kwartał, teraz będę to robił co miesiąc.
    > K*! Na razie jeszcze można robić przelew raz na kwartał, ale czuję, że
    A wysyłanie JPK z podpisem zaufanym to w Małej Księgowości RP po prostu
    bajka:
    1. Zapisz plik na dysku
    2. Zaloguj się na ePUAP
    3. Przejdź do Moja Skrzynka
    4. Przejdź do dokumentów roboczych
    5. Wczytaj plik z dysku najpierw klikając na przycisk a następnie
    wybierając wcześniej zapisany plik Potwierdź i dodaj do dokumentów roboczych
    6. Otwórz zapisany plik
    7. Otworzy się dokument, przejdź do podpisywania
    8. Na pytanie o postać wizualną odpowiedz tak, aby przejść dalej
    9. Wybierz podpis Profilem Zaufanym
    10. Potwierdź podpis kodem autoryzacyjnym
    11. Pobierz plik na dysk
    12. Wróć do okna podpisywania i wczytaj podpisany dokument

    K*! Ze względu na mechanizm wcale bym się nie zdziwił gdyby podobna
    procedura obowiązywała także w innych programach księgowych.

    Maciek

  • 45. Data: 2017-11-01 21:30:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > się z przepisami, zrozumienie ich, poświęcanie czasu na papierologię
    > itp. itd. jest naprawdę *mniej* wart niż te ~200 zł miesięcznie
    Jeśli tylko wprowadzą przepis, że za błędy w prowadzeniu księgowości w
    pierwszej kolejności odpowiada biuro, a później dopiero przedsiębiorca,
    to nie będę się wahał.

    Maciek

  • 46. Data: 2017-11-01 22:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

    > Jeśli MF chce od nas wymagać, to my wymagajmy od ministerstwa !

    Dokładnie tak to powinno wyglądać.
    Jest wymog, powinno być narzędzie!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 47. Data: 2017-11-01 22:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2017 21:17:39 +0100, Maciek napisał(a):
    > No właśnie. Mam małą działalność, parę faktur w miesiącu, siadałem do
    > księgowości właściwie raz na kwartał, teraz będę to robił co miesiąc.
    > K*!

    Co miesiac, ale trzy razy mniej roboty.
    Niewielka roznica.

    J.

  • 48. Data: 2017-11-02 10:06:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 18:45, Maciek pisze:
    > A ja się podłączę pod temat. Dopiero zacząłem się interesować JPK
    > (dotarło do mnie, że za 2 miesiące dopadnie mnie to g*). Doczytałem, że
    > teraz poza VAT-7K będę jeszcze co miesiąc wysyłał JPK. Po ki ch*j???
    > Albo to, albo to, jaki sens mają obie rzeczy???

    Zainteresuj się bardziej, to znajdziesz różnice.

    --
    Pete

  • 49. Data: 2017-11-02 10:10:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

    > Dokładnie tak to powinno wyglądać.
    > Jest wymog, powinno być narzędzie!

    Kiedyś już to było.
    Ein Finanzprogramm, ein Volk, ein Fuehrer!

    --
    Pete

  • 50. Data: 2017-11-02 10:15:30
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > księgowości właściwie raz na kwartał, teraz będę to robił co miesiąc.
    > K*! Na razie jeszcze można robić przelew raz na kwartał, ale czuję, że

    Przecież na zaksięgowanie dokumentu masz 2 okresy. Nic nie szkodzi za
    pierwsze dwa miesiące kwartału wysłać tylko sprzedaż, a koszty
    wprowadzić w 3-im miesiącu.

    --
    Pete