  • 51. Data: 2017-11-02 10:17:20
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 21:00, Budzik pisze:

    > A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna -
    > kwartalny vat własnie sie skonczył...

    Bo?

    --
    Pete

  • 52. Data: 2017-11-02 10:21:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
    > A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna -
    > kwartalny vat własnie sie skonczył...

    A mi się wydawało, że korzyścią z kwartalnego VAT jest *płatność* VAT
    raz na 3 miesiące, a nie fakt że wysyłasz deklarację raz na 3 miesiące.
    No ale co kto potrzebuje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 53. Data: 2017-11-02 10:30:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > A mi się wydawało, że korzyścią z kwartalnego VAT jest *płatność* VAT
    > raz na 3 miesiące, a nie fakt że wysyłasz deklarację raz na 3 miesiące.

    Deklaracje raz na trzy miesiące też są zaletą, bo tylko raz na trzy
    miesiące trzeba przysiąść i zrobić księgowość.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2017-11-02 10:43:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-02 o 10:30, Liwiusz pisze:

    > Deklaracje raz na trzy miesiące też są zaletą, bo tylko raz na trzy
    > miesiące trzeba przysiąść i zrobić księgowość.

    1. Księgi rachunkowe powinny być prowadzone rzetelnie, bezbłędnie,
    sprawdzalnie i bieżąco.

    5. Księgi rachunkowe uznaje się za prowadzone bieżąco, jeżeli:
    1) pochodzące z nich informacje umożliwiają sporządzenie w terminie
    obowiązujących jednostkę sprawozdań finansowych i innych, sprawozdań, w
    tym deklaracji podatkowych oraz dokonanie rozliczeń finansowych;
    2) zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej są sporządzane
    przynajmniej za poszczególne okresy sprawozdawcze, _nie rzadziej niż na
    koniec miesiąca_, w terminie, o którym mowa w pkt 1, a za rok obrotowy -
    nie później niż do 85 dnia po dniu bilansowym;

    :P

    --
    Pete

  • 55. Data: 2017-11-02 10:47:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-02 o 10:43, Pete pisze:

> [...]
    > koniec miesiąca_, w terminie, o którym mowa w pkt 1, a za rok obrotowy -
    > nie później niż do 85 dnia po dniu bilansowym;

    Obawiam się, że nie wiesz co to są księgo rachunkowe.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2017-11-02 11:58:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-02 o 10:47, Liwiusz pisze:

    > Obawiam się, że nie wiesz co to są księgo rachunkowe.

    Czepiasz się.
    § 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

    2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z
    zastrzeżeniem § 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie
    później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z
    uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym.

    --
    Pete

  • 57. Data: 2017-11-02 12:22:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 11:58, Pete pisze:

> [...]
    > później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z
    > uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym.

    Chciałbym poznać choć jednego przedsiębiorcę stosującego się do tej
    zasady :-)
    Nawet przy kontroli nikt mi nie kwestionował techniki
    prowadzenia zapisów gdzie te archaizmy zostały zupełnie zlekceważone.

  • 58. Data: 2017-11-02 12:30:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-02 o 12:22, cef pisze:

> [...]
    > Nawet przy kontroli nikt mi nie kwestionował techniki
    > prowadzenia zapisów gdzie te archaizmy zostały zupełnie zlekceważone.

    Wrzuciłem to tylko w kwestii formalnej, jakoby teraz miało być
    kwartalnym gorzej ;)

    --
    Pete

  • 59. Data: 2017-11-02 12:50:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Deklaracje raz na trzy miesiące też są zaletą, bo tylko raz na trzy
    > miesiące trzeba przysiąść i zrobić księgowość.

    Zgoda. Tym niemniej skoro taka sprawozdawczość prowadziła do nadmiernego
    uszczuplania budżetu i ułatwiała wyłudzenia, to jestem w stanie zrozumieć
    potrzebę rządu w tym zakresie.

    W końcu osoba wyłudzająca podatki, pośrednio okrada również nas.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 60. Data: 2017-11-02 12:52:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-02, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Chciałbym poznać choć jednego przedsiębiorcę stosującego się do tej
    > zasady :-)

    Ja sobie wprowadzam na bieżąco szczerze mówiąc. Jak tylko mi faktura
    mailem przyjdzie, bo potem mam tendencję do zapominania.

    > Nawet przy kontroli nikt mi nie kwestionował techniki
    > prowadzenia zapisów gdzie te archaizmy zostały zupełnie
    > zlekceważone.

    A ktoś Ci kontrolował okres bieżący? U mnie zawsze kontrolowali
    poprzednie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com